حساس شدن دندان

حساس شدن دندان ها به یکباره میتواند لذت بردن از نوشیدنی های گرم و سرد را برایتان دشوار کند. دندان ها به دلایل مختلفی بیش از حد حساس میشوند. اگر هنگام خوردن شیرینی جات و نوشیدنی های گرم و سرد، احساس درد میکنید. به احتمال زیاد دندان هایتان حساس شده اند. قبلا در مورد حساسیت دندان توضیح هایی داده ایم. امروز تنها به برشمردن اصلی ترین دلایل این بیماری، میپردازیم. با ما همراه باشید.

مسواک زدن

حساس شدن دندان

قبلا به آثار منفی سخت مسواک زدن اشاره کرده ایم. در انجام هر چیز، حتی عادات خوبی مثل مسواک زدن، باید اعتدال را رعایت کرد. زیاده روی و اعمال فشار زیاد بر دندان ها، نه تنها مسواک زدن را موثر تر نخواهد کرد. بلکه باعث آسیب رسیدن به مینای دندان خواهد شد. حساس شدن دندان ها میتواند به دنبال سخت مسواک زدن و ضعیف شدن مینای دندان باشد. در انتخاب مسواکتان بسیار دقت کنید و مسواک های سخت را انتخاب نکنید. اگر از خمیردندان استفاده نمیکنید، حداقل مسواک را کمی خیس کنید تا نرم شود.

غذا های اسیدی

هر گاه که غذاهایی با ماهیت اسیدی میل میکنید، اجازه دهید تا نیم ساعت دندان هایتان به حال خودشان باقی بمانند. پس از نیم ساعت شما میتوانید دندان هایتان را مسواک بزنید. چرا که اسید روی دندان ها در صورتی که توسط آب دهان، خنثی نشود میتواند مسواک زدن را تبدیل به عملی آسیب زا کند. همچنین اگر غذا های اسیدی برای مدتی روی دندان هایتان باقی بمانند، باعث تحلیل رفتن مینای دهان میشوند. در نتیجه دندان هایتان حساس خواهند شد.

دندان قروچه

در مورد دندان قروچه نیز به کرات صحبت کرده ایم. بله، دندان قروچه یک بیماری است. اگر صبح ها با درد فک و دندان از خواب بیدار میشوید به احتمال زیاد دندان قروچه دارید. دندان قروچه باعث آسیب رسیدن به مینای دندان و حساسیت دندان میشود. با مراجعه به دندانپزشک، میتوانید محافظی برای دندان هایتان تهیه کنید تا هنگام خواب از آن استفاده کنید و جلوی دندان قروچه را بگیرید.

خمیر دندان سفید کننده

حساس شدن دندان

بسیاری از خمیر دندان های سفید کننده، به ترکیبی مجهز شده اند تا جرم ها را به آسانی از سطح دندان ها پاک کنند. استفاده مکرر از این خمیردندان ها میتوان آسیب زا باشد و دندان های شمارا حساس کند. توصیه میشود تا از مصرف مکرر سفید کننده ها خودداری کنید، تنها چند بار استفاده از خمیردندان های سفید کننده برای حفظ سفیدی دندان ها کافیست. در کنار سفیده کننده میتوانید از خمیردندان ملایم تری استفاده کنید.

دهان شویه

برخی از دهان شویه ها حاوی الکل هستند که به مرور زمان میتوانند به مینای دندان آسیب وارد کنند و دندان هارا حساس کنند. اگر دندان هایتان حساس شده اند، برای مدتی از دهان شویه استفاده نکنید و موضوع را با دندانپزشک در میان بگذارید.

 

در آینده به حساس شدن دندان ها به طور ویژه خواهیم پرداخت، اما به یاد داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و رعایت حد اعتدال برای جلوگیری از حساسیت دندان کفایت میکند. همچنین استفاده از خمیر دندان های مخصوص میتواند جلوی حساس شدن دندان هارا بگیرد و در مواردی حساسیت را بهبود ببخشد. حتما با دندانپزشکتان مشورت کنید و به دندان هایتان رسیدگی کنید.

 

از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

 

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *