عوارض بیماری ایدز

ایدز از بیماری های بسیار خطرناک است و متاسفانه بیش از آنکه خود بیماری در میان مردم شناخته شده باشد، اسم آن و بار منفی آن در میان مردم شناخته شده است. عوارض بیماری ایدز که یک بیماری ویروسی است بسیار متنوع هستند اما در محیط دهان میتوانند باعث بروز تبخال های مزمن، قارچ های دهانی و… در دهان شود که این عوامل با تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، تشدید نیز میشوند. از همین جهت بیماران مبتلا به ایدز باید مراقبت های خاصی را به عمل آورند و ضعف دستگاه ایمنیشان را جبران کنند. در این مقاله به برخی از این اقدام ها میپردازیم، با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

عوارض بیماری ایدز

مسواک زدن 3 بار در روش و یکبار نخ دندان کشیدن به افرادی که بیماری خاصی ندارند توصیه میشود. افراد مبتلا به ایدز باید این اقدامات را بسیار جدی تر بگیرند تا قارچ ها باکتری ها شانس کمتری برای حمله به لثه و موفق شدن داشته باشند.

دهانشویه

دهانشویه نیز همانطور که برای افراد دیگر توصیه میشود برای مبتلایان به ایدز نیز میتواند بسیار مفید باشد. هر چند که نوع و تعداد دفعات دهانشویه باید توسط دندانپزشک تجویز شود و از مصرف خودسرانه دهانشویه ها به ویژه دهانشویه های الکلی و کلرهگزیدین خودداری کنید.

مراجعه به دندانپزشک

مراجعه به دندانپزشک باید به صورت جدی ترین دنبال شود. این ملاقات ها باید در دوره های کوتاه تر و منظم دنبال شوند. به طور معمول هر 6 ماه یکبار مدت زمانی است که به افراد عادی توصیه میشود برای معاینه به دنداپزشک مراجعه کنند. بیماران مبتلا به ایدز باید بسیار جدی تر باشند و از دندانپزشکشان بخواهند دوره های کوتاه تری برای ملاقات به آن ها اختصاص دهند.

دارو های مخصوص

بیماران مبتلا به ایدز از دارو های خاصی استفاده میکنند که این دارو ها باید زیر نظر پزشک قرار داشته باشند و به هیچ عنوان مصرف آن ها قطع نشود.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *