مسواک زدن با آب نمک

مسواک زدن حداقل کاری است که برای داشتن لبخندی زیبا تر باید انجام دهید. اما گاهی خمیردندان در دسترس نیست و نمیخواهید فقط با آب مسواک بزنید ( گرچه مسواک زدن به تنهایی نیز کفایت میکند ) نمک خواص مختلفی برای بدن دارد و برای بهداشت دهان نیز فواید برایش ذکر شده، هرچند که شواهد علمی مبنی بر خاصیت سفیدکنندگی نمک برای دندان ها وجود ندارد. اما آیا میدانید که چگونه باید با آب نمک مسواک زد ؟ دیده ایم که برخی افراد نمک را مانند ادویه روی غذا، بر روی مسواک میریزند و سپس مسواک میزنند !! در این مقاله به مسواک زدن با آب نمک میپردازیم، با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

نقش مسواک زدن در سلامت دهان

عمل مکانیکی مسواک زدن ( صرف نظر از اینکه با خمیردندان باشد یا بدون آن ) باعث برداشته شدن جرم و پلاک از روی دندان ها میشود. این همه چیزی است که ما از مسواک زدن میخواهیم. موارد بعدی نظیر محافظ ، تقویت، سفیدکنندگی و دیگر موارد با استفاده صحیح از خمیردندان، یعنی نگه داشتن خمیردندان برای 15 دقیقه و بیشتر در دهان به خمیردندان مربوط میشوند. پس مسواک زدن به تنهایی نیز میتواند ما را به هدف اصلیمان نزدیک کند. هر چند که فلوراید خمیردندان و دیگر خواص جذاب آن، خمیردندان را به جزء جداناشدنی مسواک زدن های ما تبدیل کرده.

آموزش مسواک زدن با آب نمک

توصیه میشود تا از وارد کردن فشار زیاد بر روی دندان ها در حین مسواک زدن خودداری کنید، چرا که این عمل باعث فرسایش دندان ها و درنتیجه آسیب دیدن آن ها میشود. مسواک زدن با آب نمک نباید مستقیم باشد. یعنی آنکه نباید همزمان با مسواک زدن از آب نمک استفاده کرد. چرا که اثر خاصی به جای نخواهد گذاشت و یا دشواری زیادی خواهد داشت. بهتر است ابتدا مسواکمان را کمی خیس کنیم که مسواک خشک را روی دندان ها و لثه هایمان نکشیم که باعث زخم شدن لثه ها شود. پس از دو دقیقه که به درستی دندان هایمان را مسواک زدیم، برای 30 ثانیه آب نمک را در دهانمان بگردانیم و بگذاریم آب نمک به همه جای دهان برسد. نمک میتواند باعث التیام عفونت ها و بیماری های لثه و دهان شود. همچنین نمک تعدادی از باکتری های دهان را ( نه همه ی آن ها را ) خواهد کشت. پس از تخلیه محلول آب نمک بگذاریم نمک به حال خودش بر روی دندان هایمان برای مدتی باقی بماند و دندان هایمان را آبکشی نکنیم.

مسواک زدن با آب نمک

در ضمن تصاویر مثل تصویر بالا در محیط اینترنت تحت عناوین مختلفی به اشتراک گذاشته میشوند. این تصاویر عمدتا مربوط به پودر های مخصوص دندان هستند. قبلا در مورد این پودر ها مقاله ای مجزا نوشته ایم. از قرار دادن مسواکتان در نمک به اینصورت خودداری کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *