شروع مشکلات دندان

برخی افراد تصور میکنند مشکلات نظیر پوسیدگی و تارتار در صورت برایشان اتفاق می افتد و در مورد بهداشت دهانشان جدیت کافی را به خرج نمیدهند. این افراد تصور میکنند شروع مشکلات دندان از دوران نوجوانی است و پس از آن در هر صورت یک یا چند دندان شروع به پوسیده شدن میکنند پس چه لزومی دارد روزانه 3 مرتبه مسواک بزنند و نخ دندان بکشند؟ با وجود تمام توصیه های دندانپزشکان آیا واقعا مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تاثیر آنچنانی در جهت حفظ سلامت دندان ها دارد؟ یا تنها نقش کمرنگی بازی میکند ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز از دست ندهید.

 

عمر دندان چند سال و شروع مشکلات دندان از چه سنی است ؟

شروع مشکلات دندان

برخی تصور میکنند دندان ها عمر متوسطی دارند در صورتی که چنین نیست. با توجه به ویژگی های هر شخص و در نظر گرفتن وراثت استحکام و استعداد پوسیدگی در افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل است که شخصی در میان دوستان شما با وجود در نظر گرفتن تمام توصیه های دندانپزشکی باز هم دندان هایش پوسیده میشوند و شخص دیگر با کمترین توجه به سلامت دندان هایش نیز به همان میزان دچار پوسیدگی دندان میشود. اما به طور کلی دندان ها عمر متوسطی ندارند و در صورتی که به طرز صحیح از آن ها مراقبت شود میتوانند تا آخر عمر به خوبی برایمان کار کنند. شروع مشکلات دندان نیز دقیقا به همین گونه از و در هر سنی ممکن است، در کودکان با مصرف بسیار زیاد شکر و آبنبات و کمترین توجه به بهداشت دهان، شاهد پوسیده شدن سریع دندان ها هستیم، هر چه آگاهی و توجه به بهداشت دهان افزایش یابد، مشکلات دندان و دهان نیز کمتر و کمتر میشوند.

آیا مسواک زدن ارزشش را دارد و تاثیر واقعا مهمی بر سلامت دندان هایمان بر جای میگذارد ؟

مسواک زدن همراه با نخ دندان کشیدن سلامت دندان های ما را تا حدود بسیاری تضمین میکنند، اما این اقدامات همواره باید همراه با معاینه دندانپزشک باشند تا در صورتی که دندانی هر چند کم پوسیده شده باشد به سرعت درمان شود و پوسیدگی متوقف شود. گاهی دقت به رژیم غذاییمان و حذف غذا های پر از شکر و اسید میتواند سطح سلامت دندان های ما را ارتقا دهد. به طور کوتاه باید بگوییم که مسواک زدن تاثیر بسیار مهم و غیر قابل انکاری در حفظ سلامت دندان ها دارد. همانطور که شستن دست ها در این روز هایی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، میتواند ضامن سلامتی ما باشد، مسواک زدن نیز میتواند ضامن سلامت دندان های ما باشد. البته به یاد داشته باشید که مسواک زدن باید همراه با نخ دندان کشیدن باشد و دو یا سه بار مسواک زدن در روز و تنها یک بار نخ دندان کشیدن برای داشتن دندان هایی سالم تا حدود بسیاری کفایت میکنند.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید بفرمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *