خونریزی لثه در کودکان

تا به حال بار ها به خونریزی، عفونت و تورم لثه ها پرداخته ایم. ظهور هرگونه علائم غیر عادی در دهان و مخصوصا بر روی لثه ها باید با جدیت پیگیری شود چرا که میتواند در نهایت منجر به از دست رفتن دندان ها یا حتی نشانه بیماری های خطرناکی مثل سرطان دهان و نهایتا مرگ شود. محیط دهان از آنجا که در معرض تابش نور قرار ندارد و محیط مرطوب و تاریکی است بسیار برای رشد باکتری ها مناسب است. به همین خاطر است که در برابر بهداشت آن باید بسیار دقت کنیم. اما در این مقاله به خونریزی لثه در کودکان میپردازیم، با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز دنبال کنید.

 

عدم رعایت بهداشت دهان و خونریزی لثه در کودکان

کودکان باید از سنین ابتدایی با اهمیت رعایت بهداشت دهان به خوبی آشنا شوند، یکی از ابتدایی ترین آموزش ها باید آموزش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشد. رعایت بهداشت دهان کودکان و حفظ سلامتی دندان های شیری نیز بسیار با اهمیت است و منجر به داشتن دندان های دائمی سالم تری خواهد شد. همچنین کودکانی که اهمیت بهداشت دهان آشنا شوند با جدیت بیشتری بهداشت دهان را دنبال خواهند کرد و دندان هایی سالم تر در بلند مدت خواهند داشت. عدم رعایت بهداشت دهان باعث فراهم شدن شرایط مناسب رشد باکتری ها و پدیدار شدن پلاک در دهان میشود که میتوانند منجر به بیماری های مختلف و خونریزی لثه شوند.

تغذیه نامناسب و خونریزی لثه در کودکان

خونریزی لثه در کودکان

همچنین تغذیه کودکان باید حاوی مقادیر بسیاری از مواد مورد نیاز بدن باشد و از خوراکی های شکری و فست فودی اجتناب شود. چرا که این خوراکی ها باعث رشد بیشتر باکتری های دهان میشوند.

بیماری هایی که منجر به خونریزی لثه در کودکان میشوند

بیماری های دهان مانند تورم لثه میتوانند باعث خونریزی لثه ها شوند. این بیماری ها را باید با مراجعه به دنداپزشک و معاینه کامل دهان تشخیص داد، از مصرف خودسرانه دارو ها مخصوصا در کودکان حتما باید خودداری کرد.

تاثیرات جانبی دارو ها و خونریزی لثه در کودکان

برخی دارو ها تاثیرات جانبی مختلفی دارند که ممکن است بر دهان نیز تاثیر بگذارند. یکی از این تاثیرات شایع ملتهب شدن لثه ها و خونریزی لثه هاست که با مشورت با پزشک باید دارو را تغییر داد یا اقدامات مناسب با آن را انجام داد.

 

خونریزی لثه ها میتواند نشان از وجود بیماری های مهمی در دهان باشد، اما گاهی به علت رعایت نکردن بهداشت دهان نیز هست. اگر برای مدت نسبتا طولانی بوده که کودکتان نخ دندان نمیکشیده و حال دوباره در حال نخ دندان کشیدن است، خونریزی لثه ها در چند روز اولیه طبیعی است و جای نگرانی نیست، این خونریزی نباید باعث توقف نخ دندان کشیدن شود. به یاد داشته باشید که هم نخ دندان کشیدن و هم مسواک زدن باید بسیار ملایم و کم فشار انجام شود.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *