لمینت دندان (ونیر) پوسته‌های بسیار باریکی از سرامیک (پرسلن) یا مواد رزین کامپوزیت دندانی است که روی دندان قرار داده می‌شود. این عمل با بی‌حسی موضعی بسیار جزیی یا حتی بدون بی‌حسی انجام می‌شود و انتخابی ایده‌آل برای زیبا ساختن دندان‌های پیشین محسوب می‌شود. از لمینت دندان برای پوشاندن تغییر رنگ دندان استفاده می‌شود تا دندان‌ها دوباره سفید و طرح لبخند زیبا شود.

تقبل هزینه لمینت دندان برای بسیاری از بزرگسالان تمایلی به استفاده از بریس‌ها، یا دستگاه‌های ارتودنسی نداشته و نمی‌خواهند برای صاف کردن و سفید کردن دندان دندان‌هایشان وقت و هزینه صرف کنند ، مناسب است . اما برای کسانی که می‌خواهند اکلوژن‌شان را اصلاح کنند، ارتودنسی ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد. ارتودنسی راه بسیار خوبی برای اصلاح مشکلات بایت و برخی مشکلات زیبایی دندان‌ها است. البته، اگر مشکل بایت ندارید و تنها می‌خواهید طرح لبخند زیباتری داشته باشید، ارتودنسی سریع بهترین گزینه برای شما است.

این یکی از برجسته‌ترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده در ارتودنسی سریع است. ونیرهای پروسلینی، پوسته‌های سفارشی نازکی از جنس پروسلین هستند که (پس از کمی آماده‌سازی دندان‌ها) به دندان‌های موجود متصل می‌شوند. این ونیرها، ابزار ترمیمی با دوامی هستند که می‌توانند رنگ، شکل و اندازه دندان‌هایتان را عوض کنند. ونیرهای پروسلینی عموماً بر بالای دندان‌های جلویی بالا، و گاهی اوقات، دندان‌های جلویی پایین، قرار می‌گیرند.ارتودنسی سریع می‌تواند تنها برای دندان‌های بالا یا برای هر دو ردیف بالا و پایین انجام شود. هزینه ارتودنسی سریع با توجه به تعداد دندان‌های مورد درمان و نوع ونیر مورد استفاده تعیین می‌شود. کامپوزیت ونیر، یکی از ساده‌ترین و کم تهاجم‌ترین عمل‌های زیبایی دندان است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *