نگهداری از نایت گارد

نایت گارد ها از جمله متداول ترین و موثر ترین راه های مقابله با براکسیسم ( دندان قروجه ) هستند. اکثر مواقع پس از آماده شدن نایت گارد، دندانپزشک نایت گارد را در جعبه مخصوصی قرار میدهد و آن را به شما میدهد. این جعبه اغلب دارای شیار های مناسبی برای برقرار ماندن جریان هواست. علی رغم توصیه های پزشک اما افرادی با تهیه نایت گارد های مختلف از داروخانه به مقابله با دندان قروچه میپردازند که گاه منجر به مشکلات مختلفی میشود. در این مقاله به اصول مراقبت و نگهداری از نایت گارد ها میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

چرا باید اصول نگهداری از نایت گارد را بلد باشیم ؟

ممکن است بپرسید یک تکه پلاستیک به چه مراقبت خاصی نیاز دارد ؟ در جواب به شما میگوییم که تمام وسایل بهداشتی آرایشی مثل مسواک ها و هر وسیله دیگری به مراقبت ها و رعایت اصول نگهداری خاص خودشان نیاز دارند. در صورت عدم رعایت این اصول در مورد نایت گارد، تاثیرات منفی در قالب ضعیف شدن جنس نایت گارد و آلوده شدن آن ظهور خواهند کرد.

چه اصولی را باید برای نگهداری از نایت گارد رعایت کرد ؟

اثرات جانبی نایت

شست و شو

پس از خارج کردن نایت گارد از دهان، آن را با آب بشویید و آبکشی کنید. ترجیحا از آب نسبتا گرم  ( از آب جوش استفاده نکنید ) برای شست و شوی آن استفاده کنید تا هر آلودگی و ذرات پلاک دندان را به درستی از روی آن پاک شود.

با مسواک، نایت گارد را تمیز کنید

با استفاده از مسواک و بدون نیاز به خمیر دندان، میتوانید نایت گاردتان را به بهترین شکل تمیز کنید. شاید با خودتان بگویید که اگر به تازگی مسواک زده باشید که دیگر نیازی به حفظ نظافت نایت گارد ندارید. خیر، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان تا حد بسیاری باعث پاکیزگی دندان ها و دهان میشوند اما به صورت 100 در 100 محیط دهان را تمیز نمیکنند. برای همین است که توصیه شده تا پس از بیدار شدن از خواب شبانه، دندان هایتان را مسواک بزنید.

در جای مناسب از آن نگهداری کنید

نگهداری نایت گارد در یک محیط خشک که جریان هوای دائمی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. همچنین اگر نایت گاردتان کیس و یا کیف محافظی دارد، بهترین محل برای نگهداری نایت گارد همان کیف یا کیس است. البته باید آن نگهدارنده را نیز به طور کامل و هفتگی تمیز کنید. در نهایت شست و شوی کامل نایت گارد بصورت ماهانه توصیه شده است و سعی کنید تا از موادی که خاصیت خورندگی و سایندگی دارند در تمیز کردن نایت گارد استفاده نکیند

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *