بوی بد دهان در کودکان

بوی بد دهان از جمله مشکلاتی است که نه تنها کیفیت زندگی اجتماعی فرد را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار میدهد بلکه اعتماد به نفس فرد را نیز به طور جدی با مشکل رو به رو میکند. اما در این وب سایت بار ها به مشکلات دهان و بوی بد دهان پرداخته ایم اما هیچگاه به طور ویژه به بوی بد دهان در کودکان نپرداخته ایم. در این مقاله صرفا بوی بد دهان در کودکان را مورد بررسی قرار میدهیم و خواندن این مقاله را به والدین توصیه میکنیم. چرا که کودک شما ممکن است چیزی از مشکلاتش برای شما نگویید و شما باید مراقب بهداشت دهان او نیز باشید. همچنین توصیه میکنیم تا مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

بوی بد دهان در کودکان از چه سنی شروع میشود؟

بوی بد دهان در کودکان

بوی بد دهان میتوان در هر رده سنی وجود داشته باشد اما میتواند 2-3 سال را به عنوان اولین رده سنی در معرض بوی بد دهان قرار داد.

دلایل بوی بد دهان در کودکان

  • عدم رعایت بهداشت دهان : رعایت بهداشت دهان و دندان ها شیری بسیار حائز اهمیت است نباید به هیچ عنوان آن را کم اهمیت پنداشت.
  • کم نوشیدن آب و خشکی دهان : یکی از علل رایج بوی بد دهان، خشکی دهان است.
  • خوردن خوراکی هایی که بوی بد در دهان ایجاد میکنند : کودکان گاها خوراکی های بسیار متنوع تری مصرف میکنند که برخی از این خوراکی میتوانند باعث تولید بوی عجیب در دهان کودکان شوند.
  • بیماری های گوارشی مانند رفلاکس معده.
  • اثرات جانبی برخی دارو ها.

معاینه پزشک

چنانچه از تغذیه و رعایت بهداشت کودکتان اطمینان دارید، مشکل بوی بد دهان او میتواند ناشی از مشکلات سلامت عمومی او مثل عفونت سینوسی و مشکلات لوزه باشد. پس مراجعه به دندانپزشک میتواند بهترین عامل باشد. فراموش نکنید که یک معاینه ساده میتوان از بیماری های آینده در کودکان جلوگیری کند.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *