مسائل دندانپزشکی کودک

قبلا در پست مجزایی به معمول ترین مسائل دندانپزشکی کودک پرداختیم و قول دادیم در آینده این قبیل مسائل و سوالات را دنبال کنیم. خواندن قسمت اول رایج ترین سوالات دندانپزشکی کودکان به شما توصیه میشود. مراقبت از دندان های کودکان و آموزش رعایت بهداشت دهان به آن ها باید از همان سنین ابتدایی بسیار جدی گرفته شود و به بعد از رویدن دندان های دائمی موکول نشود. چرا که ممکن است عادت های نادرستی در ذهن کودک شکل بگیرد و ما هیچگاه متوجه این عادات نشویم. با ما همراه باشید.

آیا درمان دندان های شیری مهم است ؟

دندان های شیری ( ابتدایی ) ممکن است خیلی با اهمیت به نظر نرسند اما، این دندان ها فرم دندان های آینده را مشخص خواهند کرد. در کنار آن، این دندان ها نیز مثل دندان های معمولی، ظاهر دهان را زیبا میکنند و عمل جویدن و صحبت کردن را تسهیل میکنند. حال اگر کودکتان دندان هایی خراب و معیوب داشته باشد، در ساده ترین مسائل به مشکل برمیخورد و ممکن است توسط دوستانش مورد تمسخر قرار بگیرد و به اعتماد به نفسش صدمه وارد شود. توصیه میشود تا بهداشت و سلامت دندان کودکان را با جدیت دنبال کنید.

آیا پوسیدگی و کشیدن دندان های شیری مشکل زاست ؟

بله، افتادن و از دست رفتن دندان های شیری، زودتر از موعد معمول سبب به هم ریختن فرم طبیعی دندان های دائمی نیز خواهند شد. همچنین پوسیدگی و کشیدن دندان های شیری نیز برای فرم دندان های دائمی مشکل زاست. همیشه با دندانپزشکتان مشورت کنید و اطلاعاتتان را در مورد مسائل دندانپزشکی کودک افزایش دهید.

چرا دندان های کودک زودتر از موعد ضعیف میشوند ؟

عدم رعایت بهداشت دهان کودک و عدم رعایت تغذیه مناسب، دندان های کودکان را خراب میکند و باعث از دست رفتن آن ها میشود. همانطور که پیشتر گفته شد، دندان های کودکان باید به طور طبیعی و در سن معمول از دست بروند. حفظ بهداشت دهان کودکان از اصلی ترین مسائل دندانپزشکی کودک است.

مسواک مناسب کودک چیست ؟

مسائل دندانپزشکی کودک

هر مسواکی که سر نرم و کوچکی داشته باشد به طور کلی برای کودکان مناسب است. اما توصیه میشود همواره مسواک هایی که به طور مخصوص برای کودکان ساخته شده اند را استفاده کنید و در رعایت نظافت مسواک بکوشید.

چگونه درد دندان کودک را آرام کنیم ؟

ابتدا با آب نمک و به آرامی دهان کودک را آبکشی کنید. سپس از کمپرس سرد برای تسکین درد استفاده کنید و در سریعترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا مکیدن انگشت شصت مضر است ؟

بله به شدت، این مورد از معمول ترین مسائل دندانپزشکی کودک است. قبلا به مضر ترین عادات اشاره کرده ایم. اما بدانید که مکیدن انگشت شصت و یا استفاده از پستانک میتواند فرم فک کودک را به طور بدی تغییر دهد.

پس از شکستن و افتادن دندان کودک چکار کنیم ؟

این یک مورد اورژانسی است. دندان افتاده را در ظرف شیر قرار دهید و به سرعت به دندانپزشک مراجعه کنید. در موقعیت های اورژانسی باید خونسردیتان را حفظ کنید و گرنه تصمیم های بدی میگیرد. همچنین کودکتان  از چهره مضطرب شما خواهد ترسید و موقعیت بدتر و بدتر خواهد شد.

 

سعی کنید کودکانتان را به طور مرتب برای معاینه به دندانپزشکی ببرید تا به محیط آن عادت کنند. از به کار بردن کلمات منفی مثل آمپول و درد پرهیز کنید. همچنین برای آشنا کردن بچه هایتان با بهداشت دندان از بازی های دندانپزشکی استفاده کنید.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *