شکل و سایز مسواک

مسواک ها با طراحی های بسیار متفاوتی برای تمام سنین و تمام افراد عرضه شده اند. با اینکه بار ها به نکات مختلفی برای انتخاب یک مسواک خوب اشاره کرده ایم، اما در مورد طراحی مسواک ها و جزئیات آن ها چیزی نگفته ایم. امروز در این مقاله به شکل و سایز مسواک ها می پردازیم و رده بندی سنی هر مسواک را برای شما بیان میکنیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

شکل و سایز مسواک

مسواک های معمولی با دو سر به دو صورت مستطیلی ( یک دست)  و کشیده ( لوزی شکل یا الماسی شکل ) تولید میشوند. هر دو سر، کار خود را به خوبی انجام میدهند اما مسواک هایی که سر الماسی شکل دارند برای راحتی بیشتر و دسترسی راحت تر به دندان های عقبی کمی کشیده شده اند.

سایز سر مسواک

اگر سر مسواک های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده باشید، بعضی بسیار کشیده هستند انواع دیگر کوچک و جمع و جور. مسواک هایی که سریی با طول 15 میلیمتر دارند برای کودکات 2 سال مناسب اند. برای کودکان 3 تا 12 سال بهتر است از مسواک هایی که سرییشان طول 19-20 میلیمتری دارد استفاده کرد. گروه سنی بزرگتر از 12 سال نیز میتوانند از مسواک های معمولی با سر حدودا 25 میلیمتری استفاده کنند.

طرح مو ها ( برس ) مسواک

سر مسواک ها طرح های مختلفی نیز دارد، برخی ساده و یک دست هستند. گروه دیگر در کناره های سر مسواک، مو های بلندتری دارند که برای پاکسازی اطراف دندان اینگونه طراحی شده اند. نوع دیگر مسواک، سریی با انتهایی کشیده دارد و بقیه مو های مسواک ارتفاع و طرف متفاوتی دارند، سازنده این مسواک ها، ادعا میکنند که این مسواک ها بهتر میتوانند نقاط مختلف دندان را تمیز کنند. در نهایت الگویی که در میان سر مسواک، قسمت های دایره ای شکل دارد، برای پاکسازی و سفید کنندگی هر چه بهتر سطح بیرونی دندان طراحی شده اند.

 

نکته : شکل مسواک به خودی خود در برابر تمیزکنندگی شاید موثر باشد اما هیچگاه به اهمیت روش مسواک زدن شما نیست

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *