تمیز کردن زبان

همه ما، کم و بیش با تاثیرات مثبت مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان آشنا هستیم. اما آیا از تاثیرات تمیز کردن زبان اطلاع داریم؟ آیا آن را واقعا جدی میگیریم؟ در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر چند نکته را در مورد بهداشت زبان بیان کنیم. اگر تا به حال هنگام غذا خوردن، زبانتان سوخته است به شما توصیه میکنیم مقاله درمان سوختگی زبان را بخوانید.

 

  • بهبود عملکرد چشایی

یافته های پزشکی نشان میدهند که تمیز کردن زبان با مسواک های مخصوص زبان، میتوانند باعث بهبود حس چشایی شما شوند. پس در صورتی که فکر میکنید غذا ها طعم های تکراری به خود گرفته اند، بهتر است که از مسواک های مخصوص زبان استفاده کنید.

 

  • بهبود ظاهر زبان

به مرور زمان تکه های انباشته شده در محیط دهان میتوانند پوشش سفید رنگی بر سطح دهان شما ایجاد کنند که برای بعضی از افراد آزار دهنده است و گاها میتواند برایشان نگران کننده نیز باشد. در بسیاری از مواقع این پوشش سفید رنگ چیز نگران کننده ای نیست و شما میتوانید به آسانی از شر آن خلاص شوید.

  • کنترل باکتری ها

تمیز کردن زبان

در سال 2005 طی یک پژوهش پزشکی مشخص شد که، استفاده از مسواک های مخصوص زبان، دو مرتبه در روز و برای یک هفته میتواند بسیار مفید باشد. میزان باکتری هایی که باعث بوی بد دهان و خرابی دندان میشوند پس از شست و شوی زبان به حد قابل توجهی کاهش پیدا میکند. اگر به این قبیل موضوعات علاقمند هستید خواندن مقاله بیماری های دندان و لثه به شما توصیه میشود.

 

  • شست و شوی ساده دهان کافی نیست

ممکن است با خود فکر کنید کمی دهان شویه و یا حتی کمی فشار آب میتواند زبانتان را از باکتری ها پاکسازی کنید. حقیقت این است که پاکسازی زبان از باکتری ها آنقدر ها هم آسان نیست و شما باید از مسواک و یا حتی مسواک های مخصوص زبان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که زیاده روی در هر چیزی، در نهایت به ضرر منتهی میشود، در تمیز کردن سطح زبان نیز نباید خشن و بی حوصله باشید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، عدم رعایت بهداشت زبان میتواند مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند. مشکلاتی مثل رویدن مو های سیاه روی سطح زبان و یا حتی عفونت لثه. کمی وقت گذاشتن برای زبان واقعا ارزشش را دارد. توصیه میکنیم مقاله اهمیت مسواک زدن را بخوانید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *