روش های تقویت دندان و مینای دندان

روش های تقویت دندان و مینای دندان


روش های تقویت دندان و مینای دندان

روش های تقویت دندان و مینای دندان
روش های تقویت دندان و مینای دندان
  • محدود کردن غداهای شیرین و حاوی مواد قندی و همچنین نوشیدنی های حاوی مواد قندی و یا شیرین کننده های صناعی باعث تغذیه ی باکتری های دهان و ایجاد اسید توسط آنها می شود. این اسید تولیدی میتواند مینای دندان را از بین ببرد و پوسیدگی دندان را آغاز کند.
  • خوردن غذاهایی که از مینای دندان محافظت می کنند .شیر، پنیر و محصولات لبنی موجب حفاظت مینای دندان می شوند. کلسیم می تواند تولید اسید کند و باعث تخریب دندانها شود . اما این ماده همچنین تقویت کننده ی دندان و استخوان است و باعث استحکام آنها می شود. اگر محصولات لبنی استفاده نمی کنید،غذاهایی را انتخاب کنید که کلسیم به آنها اضافه شده است.
  • دوری از بیش از حد مسواک زدن
    مسواک زدن بسیار محکم و با نیروی زیاد مینای دندان از بین می برد . به علاوه توصیه می شود بعد از خوردن غذاهای شیرین و مرکبات بعد از یک ساعت مسواک بزنید تا این غذاهای اسیدی با مسواک زدن فوری به مینای دندان آسیب نرسانند .
  • مصرف فلوراید : فلوراید مینای دندان را تقویت کرده و به بهبود پوسیدگی در مراحل اولیه کمک می کند . بعلاوه موجب  مقاوم تر شدن مینای دندان به اسید های تولیدی از غذاها و باکتری ها می شود .
    استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید دهانشویه ی حاوی فلوراید از ابتدای رویش اولین دندان تا آخر عمر توصیه می شود .
  • درمان سوزش معده :  اسید معده ی شدید  بالا میاید و به حفره ی دهان می رسد و این اسید مینای دندان را از بین می برد.
  • آگاهی از استخر حاوی کلر
    آب استخرهایی که کلردار نشده است ، بسیار اسیدی می شود . اگر به استخر می روید ، از باشگاه ورزشی مربوطه درمورد بازرسی های مکرر برای کلر آب مطمئن شوید و همچنین درحین شناکردن دهان خود را بسته نگه داشته تا آب به دندان ها برخورد نکند.
  • مراقب خشکی دهان باشید.
    بزاق دهان باعث شستن باکتری ها و مواد قندی که موجب پوسیدگی هستند ، از دهان می شود و هم با اثر های غذاهای اسیدی مقابله می کند .
  • پرهیز از دندان قروچه
    سابیدن دندانها به هم چه در شب و چه در روز و  در طولانی عامل از بین رفتن مینای دندان می شود اگر این عادت را دارید  به دندانپزشک مراجعه کرده تا برایتان یک محافظ دهان درست کند که از دندان هایتان محافظت می کند.
  • ویزیت های مکرر
    دندانپزشک می تواند مشکلات دندانی مثل حفره های اولیه پوسیدگی و ساییدگی دندان را پیش از اینکه بسیار پیشرفت کند تشخیص دهد .هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید .
روش های تقویت دندان و مینای دندان
روش های تقویت دندان و مینای دندان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *