حساسیت به خمیردندان باقی ماندن خمیردندان

بار ها در مورد حساسیت دندان ها نوشته ایم. حساسیت دندان ها حالتی است که دندان ها در مقابل عواملی مثل سرما، گرما و شیرینی خوراکی ها به شدت تحریک میشوند. اما گاهی دهان و به ویژه لب ها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار میگیرند و واکنش های متفاوتی نشان میدهند که به عنوان آلرژی یا حساسیت از آن ها یاد میشود. در این مقاله به یکی از حساسیت های کمتر شناخته شده یعنی حساسیت به خمیردندان میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

تشخیص حساسیت به خمیردندان

از آنجا که خمیردندان برای مدت طولانی در دهان باقی نمیماند نمیتوان دلیل بسیار موثری برای آلرژی ها باشد. اما جدیدا مشخص شده است که نباید بلافاصله پس از مسواک زدن دهان را آبکشی کرد چرا که خواص ماده های مختلف خمیردندان به طور کامل بی اثر میشوند. در حقیقت آلرژی نیز مانند خواص مواد مختلف خمیردندان میماند. هر چه خمیردندان بیشتر در دهان باقی بماند، احتمال مبتلا شدن به آلرژی نیز بیشتر است. حساسیت به خمیردندان در معمول ترین موارد به صورت متورم شدن لب ها ظهور میکند. در صورتی که متوجه حالت های غیر طبیعی در دهان خودتان شده اید باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که میتواند نشانه بیماری های زیادی از جمله سرطان دهان نیز باشد. برای تشخیص آلرژی میتوان از آزمایش مخصوص استفاده کرد.

درمان حساسیت به خمیردندان

درمان این آلرژی نیز مانند آلرژی های دیگر ابتدا با توقف عامل حساسیت زا صورت میگیرد. از آنجا که تعویض خمیردندان چندان هزینه بر نیست، توصیه میشود در صورتی که خمیردندانتان یکی از احتمالات آلرژی شماست، به سرعت آن را با انواع دیگر تعویض کنید.

جایگزین خمیردندان حساسیت زا

حساسیت به خمیردندان

موادی که داخل خمیردندان ها وجود دارند میتوانند حساسیت زا باشند. از جمله این مواد میتوان به گلوتن، فلوراید و طعم دهنده ها ( رایحه بخش ها ) اشاره کرد. خمیردندان های بدون گلوتن و بدون فلوراید از جمله جایگزین هایی هستند که میتوان از آن ها استفاده کرد. به یاد داشت باشید که این عمل مسواک زدن است که بسیار حائز اهمیت است نه خمیردندان، یعنی میتوانید بدون خمیردندان نیز مسواک بزنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *