آدامس

قبلا به مفهوم قند های مصنوعی پرداختیم و گفتیم که در انواع با کالری و بدون کالری دسته بندی میشوند. جویدن آدامس برای مرطوب نگه داشتن محیط دهان و ایجاد حس بهتر توصیه شده است. تنها مشکل با جویدن آدامس وجود مقادیری قند در آدامس است که میتواند خوراک باکتری های مضر سطح دهان شود. این باکتری ها از قند موجود در آدامس تغذیه میکنند و پس ماندی اسیدی بر روی دندان به جای میگذارند. این پس ماند باعث پوسیدگی دندان میشود.

مرطوب نگه داشتن محیط دهان

خشکی دهان از جمله بیماری هایی است که میتواند باعث آسیب به دندان و لثه شود. استفاده از دارو ها و برخی بیماری های دهانی میتواند منجر به خشکی دهان شود. در مقابل جویدن آدامس و نوشیدن آب میتواند به کنترل خشکی دهان کمک کند. اگر از دارو هایی استفاده کرده اید که منجر به خشک شدن محیط دهان شما شده اند، توصیه میشود تا حتما مقادیر بیشتری آب بنوشید و از آدامس های بدون قند استفاده کنید.

خنثی کردن اسید ها

آدامس

اسید به عنوان اصلی ترین مواد آسیب زا برای مینای دندان شناخته شده است. جویدن آدامس باعث ترشح بیشتر بزاق دهان میشود. ترشح بیشتر آب دهان، اسید های موجود در محیط دهان را خنثی میکند. در نتیجه یکی دیگر از عوامل پوسیدگی دندان را در اینجا از بین برده ایم.

قند ندارد

قند غذای اصلی باکتری های سطح دندان است. این باکتری ها از قند تغذیه میکنند و در مقابل به دندان های ما آسیب میرسانند. حال اگر از خوراکی های بدون قند و شکر استفاده کنیم این باکتری ها غذای کمتری در اختیار خواهند داشت. در نتیجه پسماند کمتری نیز تولید خواهند و دندان های ما در امان خواهند ماند.

کنترل حساسیت دندان

پس از انجام راهکاری هایی که منجر به سفیدی دندان میشوند، گاها دندان ها حساس میشوند. پژوهشگران دریافتند که جویدن آدامس و ترشح بیشتر بزاق دهان میتواند به کنترل حساسیت دندان کمک کند.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید بفرمایید.

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *