استفاده از ماسک

استفاده از ماسک به یکی از باید های روزمره زندگی امروزه ما تبدیل شده. کار به جایی رسیده است که در مراکز خرید و هر فروشگاه دیگری از همه مردم خواسته میشود تا ماسک بزنند و در صورت عدم استفاده از ماسک هیچگونه خدماتی به مردم ارائه نمیشود. آما در صورت استفاده بلند مدت از ماسک چه خطراتی دندان ها و سلامت کلی دهان ما را تهدید میکنند ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

استفاده از ماسک چه ضرری برای دهان دارد ؟

اگر قرار باشد به طور خلاصه جواب بدهیم، باید بگوییم که استفاده از ماسک به خودی خود باعث آسیب دیدن دندان های ما نمیشود. عادت های غلطی که در کنار استفاده از ماسک از ما سر میزند باعث آسیب دیدن دندان های ما میشوند. دندانپزشکان در طول انجام اعمال دندانپزشکی به طور پیوسته از ماسک استفاده میکنند و میکرده اند. این میتواند تا حدود بسیاری خیال شما را راحت کند. اما به یاد داشته باشید که بزاق دهان اولین و موثر ترین راه بدت برای مقابله با باکتری ها و آسیب دیدن لثه ها و دندان ها است. حالا بسیاری از افرادی که از ماسک استفاده میکنند با دهان نفس میکشند. قبلا در مورد آثار منفی تنفس با دهان گفته ایم. در اینجا همینقدر به این موضوع میپردازیم که تنفس از طریق دهان باعث خشکی دهان میشود و خشکی دهان سرآغاز مشکلات بسیاری است.

استفاده از ماسک

مورد دوم دریافت نکردن آب کافی است. افراد هنگامی که از خانه خارج میشوند تا وقتی که به خانه برگردند پیوسته ماسک بر دهان دارند و حتی پس از رسیدن به خانه نیز کمی طول میکشد تا به سمت نوشیدن آب بروند. اما به یاد داشته باشید که دریافت نکردن مقادیر لازم آب نیز باعث خشکی دهان و مشکلات زیادی میشود.

نتیجه گیری

در صورتی که از راه بینی تنفس کنیم و پیوسته آب بنوشیم و مهمتر از همه، بهداشت دهان را رعایت کنیم، استفاده از ماسک برای سلامت دهان و دندان هیچگونه خطری نخواهد داشت. گاهی افراد از بوی بد دهانشان هنگام استفاده از ماسک شکایت میکنند که استفاده از ماسک و استشمام بوی بد دهان خودمان بار ها بهتر از شنیدن گلایه های دوستان و آشنایمان از بوی بد دهان ما است. اما بوی بد دهان را نباید نادیده گرفت و نشانه عدم رعایت بهداشت دهان به صورت صحیح است و در صورتی که بوی بد دهان غیر قابل تحمل است میتواند نشانه بیماری های مختلفی مخصوصا برای لثه ها باشد. پس باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کرد.

در نهایت توصیه میشود که طبق دستورات بهداشتی هر چند ساعت یکبار ماسکتان را عوض کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *