سقف دهان

در مقاله ای به اهمیت تمیز کردن زبان و استفاده از مسواک مخصوص آن پرداخته ایم. گاهی لایه ای روی زبان تشکیل میشود که باعث ایجاد بو و طعم ناخوش آیندی در محیط دهان میشود و باید حتما زبان را تمیز کرد. امروز به لزوم پاک کردن سقف دهان و همچنین تمیز کردن داخل لپ ها می پردازیم. آیا تمیز کردن سقف دهان ضروری است ؟ آیا عدم رعایت نظافت سقف دهان میتواند باعث خرابی دندان ها شود ؟ با ما همراه باشید و مقاله های پیشین ما را نیز مطالعه کنید.

تمیز کردن سقف دهان

ابتدا که با بهداشت دهان آشنا شدید، یک یا دو بار مسواک زدن در روز را کافی میدانستید. بعد نظافت زبان و کشیدن نخ دندان هم به آن اضافه شد و الان دارید مقاله ای در مورد تمیز کردن سقف دهان می خوانید. آیا بهداشت دهان بیش از حد پیچیده شده ؟ نگران نباشید، چیز سخت و دشواری در انتظارتان نیست. به طور کلی بزاق دهان نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت دهان و نابودکردن باکتری ها و مواد مضر بر عهده دارد. اگر دچار خشکی دهان هستید و به اندازه کافی آب دهان تولید نمیکنید، پس بهتر است با مسواک زدن به بزاق دهان کمک کنید. به طور کلی یکبار تمیز کردن داخل لپ ها و سقف دهان میتواند در پاکیزگی کلی دهان موثر باشد.

باید مسواک بسیار نرمی انتخاب کنید و به آرامی و با پرهیز از فشار زیاد، سقف دهان را تا جایی که اذیت نشوید، تمیز کنید. همچنین در مورد داخل لپ ها نیز باید به همین گونه عمل کنید. از حرکاتی که فشار و فرسایش زیادی بر روی پوست داخل دهان ایجاد کنند حتما پرهیز کنید.

دهانشویه

همچنین اگر قسمتی از داخل دهانتان زخم شده، با مشورت با دندانپزشک بهتر است از دهانشویه مخصوص استفاده کنید. به طور کلی استفاده از دهان شویه ها برای از بین بردن جرم ها توصیه شده است و در صورتی که به دنبال پاکیزگی حداکثری دهانتان هستید، باید از دهانشویه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برخی دهان شویه ها را نباید در دراز مدت مصرف کرد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *