لبخند زیبا (قسمت اول)

لبخند زیبا (قسمت اول)


اصلاح طرح لبخند و لبخند زیبا (قسمت اول)

طراحی لبخند به اصول مختلف علمی و هنری گفته می شود که میتواند لبخند زیبایی را بوجود آورد. این اصول با جمع آوری اطلاعات از بیمار ، مدلهای تشخیصی ، تحقیقات دندانی ، اندازه گیری های علمی و مفاهیم زیبایی هنری به دست می آید.
رسیدن به نتایج مطلوب ، سالم و کاربردی نیاز به درک رابطه ی بین همه ی ساختارهای حفاظت کننده شامل استخوان، عضلات ، مفاصل، بافت لثه و اکلوژن دارد.
معاینات دندانی کامل باید شامل رادیوگرافی دندان ، مانت کست های تشخیصی ، فتوگرافی و معاینات دقیق کلینیک و مصاحبه با بیمار باشد .  معاینات کلینیکی هم باید شامل آنالیز لبخند و بررسی دندانها ، مفاصل تمپورمندیبولار، اکلوژن، ترمیم های موجود، بافت پریودنتال و دیگر بافت های دهان باشد.
طراحی لبخند نیازمند یکپارچگی مفاهیم زیبایی می باشد که زیبایی صورت را با ترکیب دندانی صورت و ترکیب دندانی هماهنگ کرده . ترکیب دندانی صورت شامل لب ها و لبخند است که مرتبط با صورت هستند . ترکیب دندانی به طور خاص مرتبط به سایز ، شکل و موقعیت دندان ها و رابطه ی آنها در استخوان آلوئولار ، و بافت لثه می باشد . بنابراین طراحی لبخند شامل آنالیز و بررسی هر دو بافت سخت و نرم صورت و لبخند است.

اصلاح طرح لبخند و لبخند زیبا (قسمت اول)
اصلاح طرح لبخند و لبخند زیبا (قسمت اول)

روش های درمانی طرح لبخند و لبخند زیبا

روش های درمانی برای رسیدن به لبخند ایده آل ممکن است  شامل ارتودنسی ، جراحی ارتوگناتیک ، درمان پریودنتال شامل تغییر موقعیت بافت نرم و بازسازی استخوان ، دندانپزشکی زیبایی و جراحی پلاستیک است که این اصول عامل رسیدن به زیبایی دندان و صورت میشود.

انواع ویژگی صورت در اصلاح لبخند

زیبایی صورت شامل هم ترازی ، قرینگی و نسبت های صورت می باشد . ویژگی های صورت در طراحی لبخند شامل ارتفاع صورت، شکل صورت، نیم رخ صورت، جنس و سن می باشد . ارتفاع صورت به سه قسمت مساوی تقسیم می گردد . از پیشانی تا خط ابرو، از خط ابرو تا پایه بینی، از پایه بینی تا پایه چانه. عرض صورت در فاصله ی چشم ها به پنج قسمت تقسیم می شود .
اشکال مختلف صورت در نمای جلو شامل مربعی ، باریک شونده ، مربعی باریک شونده و بیضی و در نمای نیم رخ مستقیم ، محدب  و مقعر تقسیم می شود.

آن دسته از ویژگی های چهره که وابسته به بین دوچشم هستند ، اهمیت ویژه ای در ترکیب صورت- دندانی دارند.

اصلاح طرح لبخند و لبخند زیبا (قسمت اول)
اصلاح طرح لبخند و لبخند زیبا (قسمت اول)

قسمت دوم 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *