در دندان حفره هایی وجود دارند که پوسیدگی دندان مربوط به آن می باشد و در طی زمان و فرایند پوسیدگی این حفره ها موثر می باشند.

چه اتفاقاتی در دهان ما می افتد؟

دهان پر از باکتری می باشد و باکتری ها انواع مختلفی دارند که در لثه،زبان،دندان و نقاط های دیگری در حال زندگی کردن هستند.بعضی از این باکتری ها می توانند مفید باشند و بعضی از آنها میتوانند مضر باشند که باکتری هایی که مضر هستند میتوانند عامل پوسیدگی دندان ها باشند.باکتری های مضر ساخته شده از مواد قندی که در مواد غذایی وجود دارند تشکیل می شوند و اسید این نوع باکتری ها باعث پوسیدگی دندان ها و ایجاد یک سری حفره ای در آن ها می شوند.

پوسیدگی دندان

در تصویر بالا میتوانید این را مشاهده بکنید که در روز مسابقه ای در دهان اتاق می افتد.پلاک ماده ای چسبنده و بی رنگ می باشد و از مواد قندی که در مواد غذایی یا نوشیدنی ها موجود می باشد،استفاده میکند و مواد قندی که در نان،بیسکوییت،شیر،نوشابه و … موجود می باشد،هر دو در یک دسته هستند.در این مرحله باکتری ها اسید تولید میکنند و به انجام از بین بردن سطح بیرونی دندان ها و مینای دندان می پردازند.

مواد معدنی و فلوراید خمیر دندان در گروه دیگری می باشند که باعث می شوند مواد معدنی مثل کلسیم و فسفات که در اثر حمله های اسیدی از بین رفته اند را جبران و باز گردانند و آن ها را تعمیر کند.دندان های ما طی این فرایند های طبیعی مواد معدنی خود را از دست داده و باز سازی می شوند.

سیلانت های دندانی

سیلانت های دندانی یکی از راه های بسیار خوبی می باشد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند.سیلانت ها پوشش‌های پلاستیکی و نازکی هستند که روی سطح تماس دندان‌های پشتی یا دندان‌های آسیاب قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که سیلانت ها می‌توانند مفید واقع شوند.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *