پین

در مقالات مختلفی به درمان ریشه ( عصب کشی ) پرداخته ایم. درمان ریشه باید بسیار ظریف باشد و دندانپزشک با به کارگیری دقیق ترین وسایل و ابزار نهایت دقت را به کار میگیرد تا درمان ریشه به نحو احسن انجام شود. یکی از ابزار هایی که دندانپزشک در حین درمان ریشه از آن استفاده میکند، پین است. قبلا به نقش پین در ترمیم دندان اشاره کردیم و امروز به نقش پین در درمان ریشه میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

مورد استفاده از پین چیست ؟

همانطور که قبلا در مقاله ترمیم دندان اشاره کردیم، پین برای انتقال فشار جویدن استفاده میشود. پر شدگی دندان با بافت اصلی دندان یک دست نبوده و هر چقدر هم که از زمان سفت شدن پر شدگی گذشته باشد باز هم امکان شکستن دندان وجود دارد. دلیل شکستن دندان در چنین مواردی یک دست نبودن پر شدگی با دندان است. برای جلوگیری از این حادثه، دندانپزشک از پین استفاده میکند. پین یک تکه فلزی باریک و کوچک است که در عاج دندان یا در کانال دندان گذاشته میشود تا همبستگی دندان ترمیم شده حفظ شود.

شرایط به کارگیری پین در درمان ریشه

همیشه دندانپزشک بهترین راهکار را برای ترمیم و درمان دندان های شما به کار میگیرد. در اینجاست که ارزش یک متخصص ماهر مشخص میشود. گاهی نباید از پین استفاده شود و گاه استفاده از پین مشکلی ندارد. به طور کلی اگر استخوان فک سالم و مناسب باشد و در آن ناحیه التهاب نداشته باشیم استفاده از پین بلا منانع خواهد بود.

 

به یاد داشته باشید که درمان ریشه (عصب کشی) و به طور کلی ترمیم دندان و حتی ایمپلنت شیوه های درمان هستند و مشکلات مخصوص به خود را دارند. بهترین راه برای داشتن لبخندی سالم و شاداب مراقبت از دندان های اصلی است. رعایت بهداشت دهان و داشتن دندان های سالم مستلزم یادگیری و رعایت اصول بهداشت دهان است که این اصول باید از سنین ابتدایی به کودک آموخته شوند. در حقیقت نقش پدر و مادر در زیبایی لبخند کودکانشان بسیار حساس است.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *