یک مسواک برقی

امروه با اطلاع رسانی های بسیار، اکثر مردم دریافته اند که نباید مسواک هایشان را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. به طور کلی اشتراک گذاری وسایل بهداشتی، میتواند باعث انتقال بیماری ها بین افراد شود. با تولید انبوه مسواک های معمولی و فراگیر شدن آن ها، قیمت مسواک های دستی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده و همه افراد جامعه میتوانند مسواک شخصی خودشان را داشته باشند. اما مسواک های برقی همچنان کمی گران هستند و درصد زیادی از افراد نمیتوانند این مسواک ها را تهیه کنند. به همین خاطر خانواده ها از یک مسواک برقی استفاده میکنند اما هر کدام از اعضا خانواده، سری مخصوص به خودش را روی مسواک برقی قرار میدهد.  آیا این صورت از اشتراک گذاری مسواک برقی ایمن است ؟ با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را مطالعه کنید.

چرا نباید مسواک شخص دیگری را استفاده کنیم؟

یک مسواک برقی

بیماری های مختلف و خطرناکی میتوانند از راه بزاق دهان منتقل شوند. هر چقدر هم که مسواک را شسته باشید باز هم نمیتوان از پاک بودن آن اعتماد حاصل کرد. بیماری هایی مثل هپاتیت، ایدز و عنوان بیماری های عفونی میتوانند از راه مسواک اشتراکی منتقل شوند.

آیا میتوان از یک مسواک برقی با سری های متفاوت برای تمام اعضا خانواده استفاده کرد؟

کسانی که از مسواک برقی استفاده کرده اند، پس از مدتی شاهد تشکیل جرم هایی بر روی دسته مسواک و پایه نگهدارنده مسواک بوده اند. این جرم ها همان آبی هستند که در حین مسواک زدن از دهان شما خارج میشود و بر روی دسته مسواک شما باقی می ماند و به مرور زمان خشک میشود و این جرم تشکیل میشود. حتی اگر از سری های متفاوت استفاده کنید، باز هم قسمت فلزی نگهدارنده سری مسواک، برای همه یکسان خواهد بود.

اگر قصد دارید تا با استفاده از سری های مختلف، مسواک برقیتان را بین اعضا خانواده به اشتراک بذارید باید بلافاصله پس از استفاده از مسواک، سری شخصیتان را جدا کنید و قسمت فلزی مسواک را بشویید. هرگز نگذارید تا جرمی که از دهانتان خارج میشود بر روی دسته و قسمت های اصلی مسواک باقی بماند.

در نهایت توصیه میشود تا از مسواک برقی مخصوص خودتان استفاده کنید، نه تنها از سری شخصی خودتان. اما اگر تهیه چند مسواک برقی برایتان دشوار است، با حفظ نکات بهداشتی و استفاده از سری های شخصی، اعضا خانواده میتوانند از مسواک برقی یکسانی استفاده کنند.

رنگ های یک مسواک برقی

مسواک های برقی اورال-بی شاید رایج ترین مدل مسواک برقی در کشور مان ایران باشند. سری های یدکی این مسواک ها همراه با حلقه های رنگی است. نقش این حلقه ها متمایز کردن سری ها مختلف است. برای مثال، شما از سری سبز رنگ استفاده میکنید و همسرتان از سری آبی رنگ. نقش این رنگ ها فقط و فقط کمک به تشخیص سری شخصی شماست.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *