آموزش استفاده از مسواک برقی

قبلا در مورد نکات مثبت مسواک های برقی در مقابل مسواک های معمولی توضیح داده ایم. همچنین درباره ویژگی های آن ها بحث کرده ایم. استفاده از مسواک های برقی نیز ترفند خود را دارد. تنها کشیدن مسواک بر روی دندان ها و امیدوار بودن، نمیتواند دندان های شما را تمیز کند. در این مقاله به ذکر چند نکته ساده در جهت آموزش استفاده از مسواک برقی میپردازیم.

فرایند کلی 

پس از ریختن خمیردندان بر روی مسواک لازم است با فشار ملایم و زاویه 45 درجه، هر طرف دندان را به صورت جداگانه تمیز کنید. استفاده از مسواک برقی آسان است اما باید توجه کنید که هر دندان را به صورت جداگانه تمیز کنید. شما نباید تمام دندان های یک ردیف را به یک باره بشویید. برای به خاطر سپردن ردیفی که از آن شروع کردید، توصیه میشود که همیشه از سمت بیرونی ردیف بالا سمت راست شروع کنید. برای هر طرف دندان 3 ثانیه زمان صرف کنید و مسواک را از یک گوشه دندان به گوشه دیگر بکشانید.

پس از آنکه هر دو سمت دندان را مسواک زدید نوبت به قسمت بالایی دندان میشود. با کمی فشار بیشتر مسواک را روی دندان قرار میدهیم و 3-4 ثانیه به آرامی مسواک را تکان میدهیم تا  فاصله میان دندان را به خوبی تمیز کند. قسمت پشتی آخرین دندان هر ردیف  را از یاد نبرید.

تایمر

اکثر مسواک های برقی به یک تایمر خودکار مجهز هستند. این تایمر پس از 2 دقیقه مسواک را خاموش و روشن میکند. دلیل وجود چنین مکانیزمی این است که شمارا از حداقل زمان مورد نیاز برای مسواک زدن با خبر کند.

نشانگر فشار

آموزش استفاده از مسواک برقی

بعضی از مسواک های برقی، چراغ (غالبا) قرمز رنگی دارند که سنسور فشار زیاد است. اگر شما فشار زیادی روی دندان هایتان وارد کنید این چراغ روشن میشود.

بلافاصله دندان هایتان را آبکشی نکنید

پس از آنکه تمام دندان هایتان را مسواک زدید، هر چقدر که میتوانید کف خمیردندان را از دهانتان خارج کنید. اما دندان هایتان را آبکشی نکنید و اجازه دهید تا خمیردندان برای 15 تا 20 دقیقه روی دندان هایتان باقی بماند. در بین این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

مسواک برقی را مثل مسواک دستی استفاده نکنید

روش استفاده از مسواک برقی با طرز استفاده از مسواک های معمولی متفاوت است. اگر از مسواک برقی، به مانند مسواک دستی استفاده کنید. یعنی مسواک را با فشار بالا و پایین بکشید. این امر در دراز مدت میتواند به لثه و مینای دندان شما آسیب وارد کند.

نگهداری

نگهداری و حفظ پاکیزگی مسواک میتواند تجربه مسواک زدن را برایمان جذاب تر کند. بعد از استفاده، سر مسواک را جدا کنید و به آرامی با آب ولرم آن را بشویید.

پس از 3 یا 4 ماه استفاده سر مسواک را دور بیاندازید. یادمان باشد که سری های طرح اصل و غیر اصلی نمیتوانند به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. به علاوه توصیه میشود تا بعد از هر 4-5 بار استفاده مسواک خود را شارژ کنید تا همیشه آماده استفاده باشد و هم مشکلی برای باطری ایجاد نشود.

 

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

 

 

 

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *