از دست رفتن دندان

قبلا در مقاله ای به افسردگی ناشی از کشیدن دندان و از دست دادن آن اشاره کردیم و همچنین در مقاله ای مجزا به آثار کوتاه مدت کشیدن دندان اشاره کردیم. در این مقاله تصمیم گرفتیم به صورت جدی تر و جامع تر به تمامی مشکلاتی که بعد از کشیدن دندان برایتان پیش می آید اشاره کنیم. از دست دادن دندان ها از آن درد هایی هستند که تا به سراغمان نیایند، متوجه بهای گراف آن ها نخواهیم شد. ضروریست که بهداشت دهان را رعایت کرد و به شکل صحیح مسواک زد. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

مشکلات جویدن غذا ناشی از دست دادن دندان

از دست دادن دندان

هر دندان در دهان، برای نقش خاصی توسعه یافته، تمامی دندان ها در کنار هم کار میکنند تا شما بتوانید از غذا هایتان لذت ببرید و به خوبی آن ها را له کنید. درست نجویدن غذا مشکلات مختلف گوارشی را به دنبال خواهد داشت و منجر به چاقی خواهد شد. از دست رفتن حتی یک دندان نیز بهای سنگینی است که باید برای عدم مراقبت از دندان هایتان پرداخت کنید. در نتیجه اگر به دنبال جایگزینی دندان با نمونه های مصنوعی نرویم، باید رژیم غذاییمان را تغییر دهیم.

جا به جا شدن دندان ها

بله، هنگامی که یک دندان را از دست میدهید، دندان های مجاور، شروع به حرکت کردن میکنند. در نتیجه فاصله بین دندان ها بیشتر میشود و گاهی دندان های ردیف های مختلف با هم برخورد میکنند و جویدن را دشوار میسازند.

تلفظ کلمات

بله، صدا های مختلفی با کمک دندان ها و متصل شدن زبان به دندان تولید میشوند. اگر دندان هایی که در تولید آوا موثرند را از دست دهید، قادر به تلفظ صحیح کلمات خاصی نخواهید بود.

تغییر شکل فک

از دست رفتن دندان ها منجر به تغییر شکل فک میشود. این تغییر ظاهر صورت را بسیار پیر تر از چیزی که باشد، نشان خواهد داد و حرکت فک بسیار واضح تر خواهد بود.

پیری زودرس

بدون دندان ها، پوست گونه ها فرم خودش را حفظ نخواهد کرد. در نتیجه از دست دادن دندان ها باعث پیر شدن صورت و به نوعی افتادن گونه ها میشود.

افسردگی

در مقاله ای به طور مجزا به رابطه افسردگی و از دست رفتن دندان ها اشاره کردیم که خواندن آن مقاله را به شما توصیه میکنیم. از دستن رفتن دندان ها باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و افسردگی میشود. البته امروزه با روش های نوآورانه میتوان با ظاهری بسیار طبیعی میتوان ظاهر دهان را به حالت قبل برگرداند.

 

درمان

خوشختانه به پیشرفت علم و راهکاری های جدید، میتوان تا حدودی آثار از دست دادن دندان ها را محو کرد. از جمله این راهکار ها میتوان به: ایمپلنت، پل دندان یا بریج و در آخر دندان مصنوعی اشاره کرد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *