نکات استفاده از دندان مصنوعی

دندان مصنوعی آخرین راه برای برگرداندن زیبایی و کارایی سابق به دهان است. نبودن دندان در دهان باعث تغییر شکل فک و گونه ها میشود. همچنین تلفظ کلمات و آوا های مختلف را تحت تاثیر قرار میدهد و در انتها برای اعتماد به نفس و سلامت کلی شخص عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. نکات استفاده از دندان مصنوعی توسط متخصص مربوط به شخصی که نیاز به دندان مصنوعی داشته باشد به طور کامل توضیح داده میشود اما گاهی افراد این نکات را فراموش میکنند و یا به خوبی به توصیه های متخصص گوش نمیکنند و در نتیجه نیاز به مقاله های آموزشی خواهند داشت. در این مقاله به نکات استفاده از دندان مصنوعی میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را از دست ندهید.

مهمترین نکات استفاده از دندان مصنوعی

تحمل : تحمل کلیدی ترین نکته در به کارگیری دندان های مصنوعی است. افراد کمی قادر هستند از همان روز های اول به خوبی با دندان های مصنوعی کنار بیاییند و اکثر افراد مشکلات بسیاری با دندان های مصنوعی دارند. از جمله این مشکلات احساس تهوع در حین استفاده از دندان مصنوعی است که در مورد بسیاری باعث مایوس کردن شخص از استفاده از دندان مصنوعی میشود. تحمل کردن این احساس ناخوشایند و عجله نکردن در درمان میتواند بسیار موثر باشد.

مسواک زدن : اگر همچنان دندان های طبیعی در دهانتان دارید و از دندان مصنوعی نیز استفاده میکنید باید دندان مصنوعی را از دهان خارج کنید و دندان های طبیعیتان را به طور کامل مسواک بزنید. همچنین حفظ بهداشت دندان مصنوعی بسیاری ضروری است.

عدم رعایت بهداشت دهان : عدم رعایت بهداشت در مورد دندان های مصنوعی باعث بیماری های لثه میشود. باید دندان های مصنوعی را حداقل یکبار در روز بدون استفاده از مواد ساینده مثل خمیردندان، تمیز کرد. یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن دندان های مصنوعی، قرار دادن آن ها در ظرف آب است.

کم شدن عمر دندان های مصنوعی : از مهمترین نکات استفاده از دندان مصنوعی این است که در صورت عدم رعایت بهداشت و نظافت دندان مصنوعی عمر دندان مصنوعی نیز به شدت کم میشود.

میانگین سنی افراد : میانگین سنی بیمارانی که از دندان های مصنوعی استفاده میکنند بین سنین 40 تا 50 سال است.

استفاده طولانی : به هیچ عنوان سعی نکنید در طول شبانه روز به صورت کامل دندان های مصنوعی را در دهانتان نگه دارید. باید در هنگام خواب دندان های مصنوعیتان را در ظرف آب بگذارید.

 

نکات استفاده از دندان مصنوعی

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *