یک سری از استباهاتی که هستند که میتوانند مسواک زدن شما را بی فایده کند و حتی باعث تخریب دندان هایتان بشوند.لازم به ذکر است که افراد حداقل به مدت دو دقیقه باید به مسواک زدن بپردازند و تمام محیط دهان و دندان را به خمیر دندان آغشته کرده و با برس مسواک نواحی که آغشته به خمیر دندان شده اند را پوشش دهند.بر اساس بررسی هایی که شده است،افراد نواحی پشت دندان ها و دندان های پشتی را برای مسواک زدن نادیده می گیرند.

طریقه ی مسواک زدن صحیح

مسواک را به بالا و پایین حرکت ندهید.این کار هم برای لثه و هم برای دندان مضر می باشد.به جای این کار با حرکت چرخشی آرام،دندان و لثه را ماساژ دهید.بعد از مسواک زدن برای از بین نرفتن اثرات فلوراید و سایر مواد های شیمیایی از شستن دهان به طور کامل اجتناب و جلوگیری نمایید.فلوراید و سایر مواد های شیمیایی باعث محافظت از دندان ها می باشند و با شستن آن ها اثر محافظتی آن ها را از بین می برید.

مسواک زدن را جدی بگیرید

مسواک زدن فقط برای داشتن دندان‌های سفیدتر و دهانی خوش بو نیست، بلکه برای حفظ بهداشت عمومی فرد است. زمانی که فرد مسواک می‌زند، پلاک‌های دندان (لایه نازکی از باکتری‌ها که به دندان‌ها چسبیده و باعث پوسیدگی دندان‌ها و ایجاد بیماری لثه می‌شوند) از بین می‌روند و اگر فرد مدت زیادی مسواک نزند و به وجود پلاک‌ها اهمیت ندهد، دندان او می‌افتد.

مسواک و نخ دندان هر دو در حفظ بهداشت دهان و دندان نقش مهمی دارند و روش صحیح انجام هر دو از اهمیت خاصی برخوردار است. دو مرتبه در روز به روش‌ صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به بهبود وضعیت بهداشتی دندان‌ها در بلند مدت کمک می‌کند. حتی اگر فرد از کودکی مسواک زده و نخ دندان کشیده باشد، باز هم ممکن است در طول سال‌ها عادات بدی همچون سفت مسواک زدن، مسواک نزدن به دندان‌های عقب دهان و فراموش کردن استفاده از نخ دندان را کسب کرده باشد.

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *