کیست فکی

کیست فکی چیست ؟ آیا تا به حال در مورد آن ها مطالبی خوانده اید ؟ حقیقت این است که اکثر افراد چیزی در مورد کیست ها و تومور های دهان نمیدانند و این ناآگاهی باعث میشود تا متوجه چنین ضایعاتی در دهان خود نشوند. رشد این کیست ها بسیار آهسته صورت میگیرد و فرد به ندرت متوجه حضور این کیست ها میشود. در این مقاله به معرفی اجمالی این کیست ها و علائم آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

کیست فکی

کیست ها اجبارا در محیط دهان رشد نمیکنند و ممکن است در هر جای دیگر بدن نیز رشد کنند، اما در این مقاله ما تنها به کیست های فکی و دهانی می پردازیم. تشخیص این تومور ها در ابتدا چندان ساده نیست و پزشک و دندانپزشک باید با معاینات و مشاهده عکس های مختلف، به بررسی دهان بپردازد. در درمان این قبیل عارضه ها، سرعت تشخیص، مهمترین عامل است. اگر به سرعت متوجه کیست و یا تومور شویم، به راحتی و با کم ترین زحمت میتوانیم از شر این عارضه ها راحت شویم.

دلایل ایجاد کیست فکی

 

به طور کلی عواملی مانند عفونت دندان های آسیب دیده و عدم رسیدگی به آن ها و مشکلات دندان عقل میتوانند باعث شکل گیری کیست ها باشند. اما نمیتوان نقش عوامل دیگر نظیر عوامل ارثی را به طور کامل انکار نمود.

اهمیت تشخیص به موقع

هزاران و هزاران بار شنیده ایم و خوانده ایم که باید طی دوره های منظم به دندانپزشک مراجعه کرد و از سلامت دهان اطمینان حاصل کرد. تنها احساس درد دندان برای مراجعه به دندانپزشک، کافی نیست. افراد باید از سلامت کلی بدنشان اطمینان حاصل کنند و به طور منظم به دکتر عمومی و دندانپزشک مراجعه کنند. اگر بیماری های این چنینی به سرعت شناسایی شوند، درمان آن ها بسیار راحت خواهد بود و هزینه خاصی متوجه بیمار نخواهد بود. حال اگر بیماری در مراحل سخت، تشخیص داده شود، درمان کیست یا تومور بسیار چالش برانگیز خواهد بود و احتمال از دست رفتن زیبایی فرد بسیار بالاست.

 

خواهشمندیم در فواصل منظم به پزشک و دندانپزشک مراجعه کنید و از سلامت دهان و سلامت کلی بدنتان، اطمینان حاصل کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *