تکیه دادن

در مقاله قبلی به حرکت دندان ها ( شیفت ) پرداختیم. فشار مداوم در مدت زمان نسبتا طولانی میتواند فرم فک و دندان ها را تغییر دهد. تا به حال در میان دوستان و آشنایان دیده اید که افرادی عادت دارند تا دستشان را زیر فکشان بگذارند و با تکیه دادن سرشان بر روی دستانشان کمی از خستگی گردنشان کم کنند. به طور واضح این عادت فشار بسیاری را بر روی فک وارد میکند. آیا این عادت برای سلامت و فرم دندان ها مضر است ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

تکیه دادن سر از سمت فک

تا به حال در کلاس درس و یا جا های مختلف دیده ایم که افراد مختلفی عادت دارند پس از کمی نشستن دست هایشان را زیر فکشان بگذارند و به نوعی با تکیه دادن سرشان بر روی دست هایشان، از خستگی نشستن بکاهند. اما این عادت با وارد ساختن فشار وزن سر بر روی دندان ها در جهت مشخصی، باعث تغییر شکل فک و در نهایت حرکت کردن دندان ها میشود. چنانچه به طور دائم این عمل را انجام میدهید باید بدانید که علاوه بر بر هم زدن حالت طبیعی بدن باعث فرسایش و خسته شدن فکتان نیز میشوید.

حرکت کردن دندان ها

حرکت کردن و جا به جا شدن دندان ها با افزایش سن صورت میگیرد و با باریک تر شدن فک فرم دندان ها به هم میریزند. لازم است تا هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید و از سلامت و زیبایی دندان هایتان اطمینان حاصل کنید. بر هم خوردن فرم طبیعی دندان ها علاوه بر مشکلات زیبایی تاثیرات منفی بر عمل گوارش و جویدن غذا نیز میگذارند و در نهایت میتواند باعث تحلیل لثه و مینای دندان شود.

 

با رعایت شیوه صحیح نشستن و در نظر گرفتن بهداشت دهان و دندان، از دندان هایتان محافظت کنید و لبخند زیبایی داشته باشید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *