قبل از مراجعه

مراجعه منظم به دندانپزشک از جمله نکات طلایی است که براید داشتن دندان هایی سالم و لبخندی زیبا باید حتما آن را انجام دهید. بیماری های دهان و دندان از یک پوسیدگی ساده تا حتی سرطان دهان، هر چه سریعتر تشخیص داده شوند، خطرات کمتری را متوجه بیمار خواهند ساخت و سریعتر درمان میشوند. به یاد داشته باشید که مراجعه منظم به دندانپزشک امری ضروری است و باید حتما آن را رعایت کنید. از همان سنین ابتدایی باید به کودکانتان بیاموزید تا به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. در این مقاله به نکاتی که قبل از مراجعه به دندانپزشک باید رعایت کنید، میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

گرفتن وقت معاینه قبل از مراجعه به دندانپزشک

شاید با خودتان بگویید مگر میشود کسی بدون هماهنگی جهت معاینه به دندانپزشک مراجعه کند. و یا بر عکس با خودتان بگویید که مگر یک معاینه ساده چقدر زمان بر است که احتیاج به وقت گرفتن داشته باشد ؟ به یاد داشته باشید که خصوصا در دوران شیوع بیماری کرونا، دندانپزشکان طبق برنامه خاصی بیمارانشان را ویزیت میکنند. اگر بدون هماهنگی قصد مراجعه به دندانپزشک را داشته باشید ممکن است وقت بسیاری را از دست بدهید و حتی نتوانید دندانپزشک را ملاقات کنید. امروزه با وجود انواع سامانه های نوبت دهی اینترنتی، تمام اطلاعات تماس دندانپزشک ها و کلینیک ها دندانپزشکی به راحتی در دسترس است، پس با یک تماس ساده، کار خودتان را به بهترین شکل انجام دهید.

قبل از مراجعه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

قبل از مراجعه

تمام افراد جامعه صرف نظر از موقعیت شغلی بسیار قابل احترام هستند و باید به آن ها احترام گذاشت. دندانپزشکان نیز همیشه میکوشند تا با مشاوره های صحیح و کاربردی لبخند زیبا تری به شما هدیه دهند پس باید ادب و احترام را در مقابل آن ها به جا آورد. بهتر است قبل از مراجعه به دندانپزشک از خوردن غذا های چرب و غذا هایی که بوی تندی دارند پزهیز کرد. همچنین فراموش نکنید تا حتما دندان هایتان را با مسواک بشویید و نخ دندان بکشید.

اطلاعات صحیح در اختیار دندانپزشکتان قرار دهید

قبل از مراجعه به دندانپزشک به خوبی نکاتی که در ذهنتان وجود دارند را مرور کنید. آیا با فشار بیشتر بر دندان، درد آن نیز افزایش می یابد؟ آیا چند دندان درد میکنند و یا یک دندان خاص درد میگیرد ؟ درد درمان چه موقع شروع شده و در چه مواقعی تشدید میشود ؟ آیا با سرما و گرما درد دندان تشدید میشود ؟ از دندانپزشک بخواهید که علائم سرطان دهان را در شما معاینه کند و از سلامت لثه و دهانتان اطمینان حاصل کند. همچنین قبلا در مقاله ای مجزا به این موضوع پرداختیم که شما باید حتما دندانپزشکتان را در جریان داروهایی که مصرف میکنید، قرار دهید.

آرامشتان را حفظ کنید

سعی کنید از نوشیدن و خوردن کافئین پرهیز کنید چرا که گاهی شما را عصبی میکند. به آرامی نفس بکشید و بدانید که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

مراقب کودکتان باشید

اگر کودک بازیگوشی دارید و یا حتی کودکتان اوتیسم دارد باید حتما او را با محیط دندانپزشکی آشنا کنید و دوستانه با او سخن بگویید تا آرام باشد.

به موقع باشید

اگر بتوانید کمی قبل از وقت ملاقاتتان وارد مطب بشوید بسیار کار خوبی کرده اید. در مقابل اگر نمیتوانید در وقت مورد انتظار، به دندانپزشک مراجعه کنید باید هر چه سریعتر به دندانپزشک خبر دهید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *