بازی

باید از همان سنین ابتدایی، رعایت بهداشت دهان و دندان را به کودکانمان بیاموزیم. مراجعه به دندانپزشک به صورت مداوم از اصولیست که باید از همان ابتدا به کودکمان آموزش دهیم. اما بسیاری از کودکان نمیتوانند در محیط دندانپزشکی، آرام باشند و یا حتی اصول بهداشت دهان را به درستی رعایت کنند. شما باید کودکانتان را به روش های مختلف با محیط دندانپزشکی و بهداشت دهان آشنا کنید. قبلا مقاله ای در مورد کودکان اوتیسم و مراقبت های دندانپزشکی آن ها نوشته ایم. کودکان با بازی کردن بسیار سرگرم و مشتاق میشوند. از همین جهت بهتر است چند بازی دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم.

 

بازی های دندانپزشکی چگونه میتوانند به ما کمک کنند.

اولا باید گفت شما با به کارگیری این برنامه ها کودکتان را سرگرم میکنید و او کمتر مضطرب خواهد بود. دوما در قالب یک بازی جالب میتوان اصول بهداشت دهان را به کودکان آموخت. پس اهمیت بازی های دندانپزشکی را دست کم نگیرید.

وقتی که شما با کودکانتان از این مدل بازی ها، بازی کنید. آن ها با محیط و رفتار دندانپزشک آشنا خواهند شد . نا خودآگاه ترسشان از محیط ناشناخته دندانپزشکی از بین میرود و همچنین مطالب ارزشنمدی را فرا میگیرند.

براش دی جی

بازی

بازی براش دی جی، هم برای دستگاه های اندرویدی و هم برای محصولات اپل در دسترس است. براش دی جی، یک برنامه رایگان است که با جوایز مختلف و محیط بسیار سرگرم کننده، کودک شما را به مسواک زدن و رعایت اصول آن علاقمند میکند. شما در این برنامه میتوانید از میان موسیقی های متنوع یک موسقی را برگزینید. حتی میتوانید موسیقی دلخواه خودتان را اضافه کنید.

دیزنی مجیک تایمر

بازی

این برنامه توسط شرکت معروف “اورال-بی” ساخته شده و شما میتوانید آن را برای دستگاه اندرویدی یا اپل خود دانلود کنید. در این بازی کودک شما باید یک شخصیت کارتونی را انتخاب کند و در نقش آن قرار گیرند. شخصیت های محبوب دیزنی میتوانند بسیار برای کودک شما سرگرم کننده باشند و او را به مسواک زدن تشویق کنند.

فیلیپیس سونیکر برای بچه ها

بازی

این یک بازی جذاب دیگر است که توسط شرکت فیلیپس تهیه شده و برای دستگاه های اندرویدی و IOS در دسترس  است. در این برنامه، کودک شما قادر خواهد بود با شخصیت های تخیلی بسیار جالب ارتباط برقرار کند و برای نابودی جرم ها تلاش کند. توجه بیش از حد به محصولات شرکت فیلیپس تنها نکته منفی این بازیست.

 

سعی کنید از سنین ابتدایی به کودکانتان در مورد رعایت بهداشت دهان مطالبی را بیاموزید. همیشه به متخصص کودکان مراجعه کنید. چرا که این دندانپزشکان محیط مناسب تر و راهکاری های بهتری برای کنترل فرزند شما دارند. به یاد داشته باشید که آموزش و یادگیری، نمیتواند با اجبار و زور همراه باشد و نتایج خوبی به جا گذارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *