پیرسینگ دهانی

پیرسینگ از آن دست اعمال زیبایی هستند که میتوانند برای سلامت بدن خطراتی را داشته باشند اما کسانی که به سمت پیرسینگ میروند اغلب نسبت به آثار منفی آن بی تفاوت هستند و یا وجود آثار منفی را برای پیرسینگ متصور نیستند. در این مقاله پیرسینگ های دهانی را مورد بررسی قرار میدهیم و میبینیم که چه خطراتی برای سلامت دهان ایجاد میکنند. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

چرا پیرسینگ ها خطرناک هستند ؟

به طور کلی پیرسینگ ها فایده ای ندارند و تنها جنبه زیبایی دارند. با این حال پیرسینگ ها میتوانند خطرات فراوانی را برای افراد ایجاد کنند. خطراتی از جمله: خونریزی، عفونت، واکنش های آلرژیک و…

پیرسینگ های دهانی

پیرسینگ های دهانی

پیرسینگ های دهانی شامل انواع مختلفی میشوند، از جمله پیرسینگ های زبان، گونه، لثه و… پیرسینگ هایی که روی زبان، لب و گونه قرار میگیرند علاوه بر خطرات ذاتی پیرسینگ میتوانند باعث خراشیده شدن و ضعیف شدن دندان ها شوند. گاها این پیرسینگ ها میتوانند در بین دندان ها گیر کنند و باعث شکستگی دندان شوند. پیرسینگ های زبانی از جمله پیرسینگ های هستند که بسیار در معرض خونریزی قرار دارند. به یاد داشته باشیم که محیط دهان بسیار مرطوب و گرم است و نور هم به آن نمیتابد پس محیط بسیار خوبی برای باکتری هاست. پیرسینگ های دهانی میتوانند باعث عفونت های مختلفی در ناحیه دهان شوند و توصیه میشود این ریسک غیر ضروری را به هیچ عنوان قبول نکنید.

پیرسینگ های دهانی میتوانند باعث تحلیل لثه ها و مشکلات دیگری نظیر آلرژی ها شوند. اگر بعد از پیرسینگ با علائم غیر عادی مواجه شدید باید به پزشک مراجعه کنید. این نشانه های میتوانند شامل برآمدگی (تورم) و یا قرمزی، خارش و… باشند. همچنین وجود شی خارجی در دهان اغلب باعث ترشح بیشتر آب دهان میشود.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *