اثرات جانبی نایت

براکسیسم یا دندان قروجه از بیماری های معمولی است که اکثر افراد بدون آنکه بدانند به آن مبتلا هستند، با عواقبش دست و پنجه نرم میکنند. دندان قروچه میتواند باعث بیماری TMJ شود. همچنین دندان قروچه میتواند با آسیب وارد کردن به مینای دندان، دندان های شما را ضعیف و ضعیف تر کند. پیشتر مقاله ای در مورد اختلالات خواب و تاثیر آن ها بر سلامت دهان نوشته ایم که خواندن آن مقاله به شما توصیه میشود. در این مقاله به اثرات جانبی نایت گارد میپردازیم، نایت گارد در واقع یک راهکار مکانیکی برای جلوگیری از ساییده شدن دندان هاست، با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

نایت گارد چیست ؟

قبلا نایت گارد را به طور مجزا معرفی کرده ایم. اگر مسابقات بوکس یا دیگر ورزش های رزمی را دیده باشید، پس حتما دیده اید که ورزشکاران تکه های پلاستیکی یا ژله ای را در دهان خود قرار میدهند. این محافظ ها یا گارد ها از دندان ها در برابر ضربه های وارده، حفاظت میکنند. حال افرادی که در خواب دندان هایشان را روی هم میکشند نیز به چنین گارد هایی نیاز دارند. این گارد ها را میتوان از فروشگاه های بهداشتی آرایشی و داروخانه ها تهیه کرد و همچنین میتوان به دندانپزشک سفارش داد.

اثرات جانبی نایت گارد چه مواردی هستند؟

استفاده از نایت گارد باید همراه با دستورالعمل های پزشک باشد و نباید به صورت خود سر انجام پذیر. در اکثر موارد دندانپزشک در کنار نایت گارد دارو های آرامش بخش مختلفی را نیز تجویز میکند و نایت گارد را برای دوره مشخصی تجویز میکند. استفاده از نایت گارد و یا هر شی دیگری که نظم بین دندان ها را تغییر دهد میتواند اثرات جانبی ای داشته باشد که برای نایت گارد به شرح زیر هستند:

متورم شدن لثه ها

اگر نایت گارد به درستی و مطابق فرم دندان های بیمار ساخته نشده باشد، میتواند باعث متورم شدن لثه ها شود. همچنین در مواردی لثه ها خون ریزی نیز خواهند داشت. به یاد داشته باشید که فرم فک و دندان ها در حال تغییر هستند و شما نمیتوانید نایت گاردی که چندین سال پیش استفاده میکرده اید را دوباره استفاده کنید.

جا به جا شدن دندان ها و تغییر فرم فک

چنانچه از نایت گاردی استفاده کنید که به درستی و مطابق شکل فک شما ساخته نشده باشد، احتمالا دندان هایتان کمی جا به جا شوند و فرم اولیه دندان ها کمی در هم ریخته شود.

درد

در چند روز اولیه استفاده از نایت گارد ممکن است دردی را تجربه کنید که اگر این درد ادامه داشته باشد باید حتما با دندانپزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه نایت گاردی که مطابق فرم فک شما ساخته شده باشد و به نوعی برای شما شخصی سازی شده باشد بسیار بسیار برای شما مناسب تر است.

اثرات جانبی نایت

به عنوان نتیجه گیری، استفاده از نایت گارد های شخصی سازی شده بهترین راه در جهت کاهش اثرات جانبی نایت گارد هاست. شاید نایت گارد های شخصی سازی شده کمی گران تر باشند اما اثرات جانبی کمتری نیز دارند و مناسب تر هستند.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *