مسواک برقی یا دستی

انتخاب مسواک شاید ساده ترین امر باشد و تا حدودی بی اهمیت به نظر برسد. خیلی از افراد تنها به قیمت و ظاهر مسواک توجه میکنند! همچنان مسواک های برقی میان بسیاری از مردم پذیرفته شده نیستند. آیا دلایل خوبی برای خرید مسواک برقی داریم؟ با ما همراه باشید.

 

انواع مسواک

دسته بندی مسواک ها به دو گروه معمولی و برقی شاید بهترین راه نباشد. اما مسواک های دستی معمولی و مسواک های برقی (لرزشی و حرکتی) از اصلی ترین مسواک ها هستند. هرچند که به تازگی مسواک های جدیدتری مانند مسواک های جویدنی و مسواک های تمام خودکار معرفی شده اند، در این مقاله ما قصد داریم تنها به دو مدل اصلی بپردازیم.

مسواک های معمولی 

مسواک های دستی معمولی در تمام داروخانه ها یافت میشوند و از سالیان دور وارد زندگی ما شده اند. محبوبیت این گروه از مسواک ها با ظهور رقیبان جدید رو به کاهش است. در واقع با تمام خاطرات خوبشان در حال جایگزین شدن با مدل های الکتریکی هستند. با این وجود میتوان چند مورد از برتری هایشان اشاره کرد، از جمله :

  • بی نیاز به منابع انرژی

گاها در لحظاتی قرار میگیریم که دسترسی به برق برایمان دشوار ایا غیر ممکن است. برای مثال فرض کنید با دوستانتان به سفر چند روزه جنگل رفته اید.  کم نیستند لحظاتی که شارژ کردن مسواکمان را از یاد برده باشیم و با خود آرزو کرده باشیم که ای کاش همان مسواک دستی دوست داشتنیم را داشتم.

  • مطیع تر!

با استفاده از این مسواک ها، شما به هر طرف که بخواهید مسواکتان را حرکت میدهید و فشار بیشتری به نقاطی که میخواهید وارد میکنید. البته باید یادمان باشد که فشار زیاد بر روی دندان ها میتواند بسیار خطرناک باشد و توصیه میشود از سخت مسواک زدن پرهیز کنید. در هر صورت بسیاری از افراد  احساس کنترل بیشتر بر مسواکشان را تنها با مسواک های دستی سنتی تجربه میکنند.

  • ملایم و آرام

هنگام استفاده از مسواک های برقی اکثرا احساس لرزش دید را تجربه خواهید کرد که چندان دلپذیر نیست. گروهی از افراد نیز نمیتوانند وجود جسم خارجی در دهان خود را تحمل کنند. به همین دلیل ارتعاشات مسواک های برقی میتواند برایشان نا خوشایند باشد. علاوه بر این، صدای تولید شده در بعضی از مدل های برقی بسیار زیاد است. همه این ها نباید مارا از نحوه مسواک زدن صحیح دور کنند.

  • دسترسی و قیمت

شما همیشه قادر خواهید بود تا انواع مسواک های دستی را از داروخانه ها و فروشگاه ها تهیه کنید. به علت وجود تولیدکنندگان بیشتر و تولید آسان تر، قیمت این گروه از مسواک ها بسیار مناسب است. تنها کافیست که در انتخاب یک مسواک مناسب بیشتر دقت کنید.

 

مسواک های برقی

با پیشرفت تکنولوژی و تولید انبوه مسواک های برقی، شاهد کاهش قیمت آن ها هستیم. از این رو خرید یک مسواک برقی بسیار به صرفه تر از قبل است. با تمام نکات منفی که در قسمت بالا ذکر کردیم اما باز هم نکات مثبتی برای این دست از مسواک ها وجود دارد.

مسواک برقی

 

  • تمیز کنندگی بهتر و ایمن تر 

بسیاری از ما، به دلایل مختلف به درستی مسواک زدن را یاد نمیگیریم. مشغله های روزمره و دغدغه های فکری، مسواک زدن را به فرصتی برای فکر کردن تبدیل کرده که برای سلامت دهان اصلا خوب نیست. حرکات اشتباه دست و فشار بیشتر، موقع استفاده از مسواک دستی، میتواند آسیب زا باشد. مسواک های برقی با سرعت مافوق حرکات انسان میتوانند به خوبی پلاک ها و جرم هارا تمیز کنند، یادگیری آن لذت بخش و ساده است و به کودکان نیز توصیه میشود از این مسواک ها استفاده کنند.

چنانچه قصد خرید یک مسواک برقی مناسب را دارید، اطلاع از انواع مسواک برقی  و خصوصیاتشان میتواند شما را در انتخاب مسواک صحیح یاری کند.

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *