انواع مسواک برقی چه هستند ؟

انواع مسواک برقی چه هستند ؟


انواع مسواک برقی چه هستند ؟

در مقاله قبل با خصوصیات مسواک برقی خوب و خصوصیات رایجی که یک مسواک برقی باید داشته باشد آشنا شدیم ، حال می خواهیم شما را با انواع مسواک برقی از نظر کاربردی آشنا کنیم

مسواک‌های برقی حالت چرخش، لرزش و نوسانی مختلفی دارند.

 

سرهای گردان

معمولا در مدل‌های ارزان‌ قیمت دیده می شوند . این مدل‌ ها به گونه ای طراحی شده‌اند که تنها یک دندان را تمیز میکنند . برس‌های دایره‌شکل کوچکی روی این سرهای گردان تعبیه شده است که هرکدام جداگانه و یا با هم می‌چرخند . بعضی از آنها در یک جهت و بعضی دیگر در جهات مختلف می‌چرخند .

مسواک‌های برقی با سر ارتعاشی

معمولا گران‌ترین نوع مسواک‌ برقی  هستند و دارای برچسب سونیک یا اولتراسونیک  می باشند . اندازه و شکل آنها معمولا مانند مسواک‌های معمولی است ، اما با سرعت بیشتری نسبت به مسواک‌های معمولی عمل می‌کنند . ارتعاشات مسواک باعث شده که آب و خمیر دندان بین دندان‌ها و اطراف لثه‌ها پخش شده  و تمامی جرم‌ها را در سطح دهان و دندان پاکسازی کند .

عمر باتری مسواک برقی

عمر باتری مسواک‌های برقی متفاوت است . باطری یک مسواک برقی استاندارد باید ۶ هفته دوام بیاورد. اما مدل‌های ارزان‌تر باید مکررا شارژ بشوند که به طور معمول ۲ یا ۳ هفته دوام می‌آورند.

مسواک‌های برقی معمولا یک باتری قابل شارژ دارند  در مدل‌های ارزان‌ قیمت تر نیز از باتری‌های AA استاندارد استفاده شده. بعضی مدل‌های قابل شارژ دارای یک پایه هستند که با گذاشتن مسواک بر روی آن می‌توان دستگاه را شارژ کرد . بعضی از مدل‌ها دارای کابل شارژر هستند که می‌توان با اتصال مستقیم دستگاه به برق از آن استفاده کرد.

تجهیزا جانبی مسواک برقی

خصوصیات انواع مسواک‌های برقی متفاوت است . مسواک‌های گران‌تر ممکن است امکانات بیشتری از یک مسواک معمولی تک‌ برس داشته باشند . شما می‌‎توانید با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات جانبی این دستگاه‌ها از جمله تایمر و سنسور فشار استفاده کنید. مدل‌های پیشرفته‌تری هم وجود دارد که از فناوری بلوتوث برخوردار است. شما می‌توانید با نصب برنامه‌های کاربردی بر روی دستگاه از بازخوردهای مختلفی در رابطه با نحوه مسواک زدن برخوردار شوید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *