چند بار باید مسواک زد

در مقالات مختلف به اهمیت مسواک زدن پرداخته ایم و گفته ایم که حداقل دو بار در روز باید مسواک زد . تنها یک بار استفاده از مسواک برای سلامتی دندان ها کافی نیست. در مقابل افراد بسیاری فکر میکنند 3 بار مسواک زدن در روز یا بیشتر از آن میتواند به دندان ها آسیب بزند. در مقاله ای که جدیدن نوشته ایم، به مسواک زدن قبل از صبحانه پرداختیم و گفتیم باید قبل از صبحانه مسواک بزنید و مسواک زدن صبحگاهی بسیار ضرویست. حالا سوالی که پیش می آید این است که اگر 2 بار مسواک زدن در روز ضروری باشد و مسواک زدن در صبح نیز ضروری باشد، مسواک زدن بعد از ناهار مهم تر است یا قبل از خواب شب ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را مطالعه کنید.

چند بار در روز باید مسواک زد ؟

دندانپزشکان بسیاری دو بار مسواک زدن در طول شبانه روز را توصیه کرده اند، یک بار پس از بیدار شدن از خواب و بار دیگر قبل از خواب. در مقابل 3 بار مسواک زدن در روز، قبل از صبحانه، بعد از ناهار و قبل از خواب نیز بسیار توسط دندانپزشکان به عنوان کامل ترین شیوه مسواک زدن توصیه شده. یادتان باشد که یکبار مسواک زدن در روز بهتر از مسواک نزدن است اما باز هم کافی نیست، اگر همچنان میخواهید یکبار در روز مسواک بزنید، قبل از صبحانه و یا قبل از خواب شب، بهترین زمان مسواک زدن برای شماست. هر چند باز هم توصیه میکنیم که حداقل 2 بار در روز باید مسواک زد .

زمان مسواک زدن چقدر باید باشد  ؟

چند بار باید مسواک زد

به طور میانگین، شست و شوی کامل دندان ها باید چیزی در حدود دو دقیقه زمان مصرف کند. اگر شما خیلی سریعتر از دو دقیقه، مسواک زدنتان را تمام میکنید، به این معنیست که به درستی دندان هایتان را مسواک نمیزنید. همچنین پس از تخلیه خمیردندان از دهانتان، بلافاصله دهانتان را آبکشی نکنید، اجازه دهید تا فلوراید و دیگر مواد خمیردندان برای 30 دقیقه روی دندان ها باقی بمانند و سپس میتوانید خوراکی بخورید و دهانتان را آبکشی کنید.

رژیم سالم و خواب کافی

در بالا گفتیم که حداقل 2 بار در روز باید مسواک زد، اما این در صورتی است که شما رژیم سالمی داشته باشید و برنامه خواب منظمی نیز داشته باشید. برای مثال ساعت 8 صبح از خواب بیدار شوید و ساعت 9 شب به خواب بروید. در این صورت 2 بار در روز، بسیار مناسب تر خواهد بود تا آنکه صبح ساعت 7 از خواب بیدار شوید و شب ساعت 11 به خواب بروید. همچنین رعایت رژیم صحیح و دوری از خوراکی هایی که درصد زیادی شکر و اسید دارند نیز میتواند بسیار به سلامت دندان ها کمک کند.

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *