تاثیر آبنبات بر دندان ها چیست ؟

 

آبنباتها می توانند آسیب زیادی به مینای دندان ها وارد کنند اگر میخواهید دندان هایی سالم داشته باشید بهتر است بعد از خوردن این ماده خوراکی به سرعت دندان هایتان را مسواک کنید . خوردن بیش از حد آبنبات منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها میشود.

علت این که آبنبات به طور کلی برای دندان ها مضر است ، باکتری های دهان هستند که قند را ی سوزانند و به عنوان یک محصول جانبی اسید تولید می کنند . این اسیدها مینای دندان را حل کرده  که سبب ایجاد حفره در دندان ها می شوند .

آبنبات های جویدنی ، از جمله آبنبات های آدامسی و تافی ها از بدترین مجرمان هستند ، چرا که در دهان باقی مانده و به دندان ها می چسبند و زمان طولانی تری برای فساد دندان ها پیدا می کنند . نیازی به ذکر نیست که بعضی از این آبنبات ها به قدری چسبنده می باشند که باعث می شوند پر کردگی ، پل یا بست های دندان ها بیرون کشیده شود .

تافی های کاراملی یکی دیگر از مجرمان چسبناکی هستند  که به دندانها و وسایل ارتودنسی می چسبند . مانند دیگر  شیرینی ها ، کارامل پس از خوردن غذا خیلی می چسبد ، اما مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بلافاصله هم مدت زمان چسبیدن آن ها به دندانها را کاهش می دهد.

آبنبات های ترش در طول سال ها متمادی محبوبیتی روز افزونی داشته اند، اما از دو جهت برای دندان ها بد هستند .این آب نبات ها هم حاوی شکر هستند و هم اسید. مانند سایر آبنبات ها ، محدود کردن آبنبات های ترش و لیمویی مورد علاقه خود و کودک تان، میتواند از آسیب های جدی  به دندان های تان در بلند مدت پیشگیری کند.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *