مسائل عصب کشی

عصب کشی (درمان ریشه) همواره از شناخته شده ترین اعمال دندانپزشکی بوده است. بسیاری ناآگاهانه از عصب کشی (درمان ریشه) میترسند و از آن فراری هستند. بله، بهتر است از دندان هایتان مراقبت کنید تا هیچگاه مجبور به عصب کشی نشوید. اما عصب کشی با پیشرفت علم و ابزار دندانپزشکی، امروزه بسیار راحت تر از گذشته شده است. در این مقاله به معمول ترین مسائل عصب کشی میپردازیم و میکوشیم تا آن ها را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنیم. با ما همراه باشید.

عصب کشی بسیار دردناک است ؟!

مسائل عصب کشی

در گذشته، عمل عصب کشی (درمان ریشه) دردناک و ناخوش آیند بود. امروزه با پیشرفته شدن ابزار های دندانپزشکی، عصب کشی – برای بیمار – بسیار ساده و راحت شده است. در انجام اعمال دندانپزشکی مانند کشیدن و پر کردن دهان، بیمار باید همیشه خونسرد باشد و به دندانپزشک اعتماد کند. استرس بیش از حد و بد بین بودن تنها باعث ناراحتی شما در حین عمل میشود. برای عصب کشی نیز به همین صورت است. در حین عصب کشی باید به دندانپزشکتان اعتماد کنید و بدانید که قرار نیست در حین عمل درد بکشید. در نهایت امروزه از لحاظ علم دندانپزشکی در جایگاه مناسبی قرار داریم و نیازی نیست از دندانپزشکی گریزان باشیم.

درد دندان پس از عصب کشی به سرعت از بین میرود ؟!

هنگامی که پوسیدگی به لایه های داخل دندان نفوذ میکند درد شدیدتری را متوجه حال بیمار میکند. در مواردی بلافاصله پس از عصب کشی(درمان ریشه)، درد دندان از بین میرود. هرچند در موارد بیشتری، درد دندان تا روز ها و هفته ها باقی می ماند و شدتش کمتر میشود. همچنین در مواردی پس از عصب کشی، دندان عصب کشی شده تا هفته ها در هنگام غذا خوردن حس ناخوش آیندی همراه با دردی را در دهان ایجاد میکنند.

عصب کشی باعث مرگ دندان میشود؟!

عصب کشی (درمان ریشه) به منظور حفظ دندان انجام میشود. عصب کشی به خود خود عامل مرگ دندان نیست و پوسیدگی و نفوذ باکتری به داخل دندان عامل مرگ دندان است.

کشیدن دندان، بهتر از عصب کشی است؟!

دندان عصب کشی (درمان ریشه) شده در صورت موفقیت میتواند تا سالیان دراز در دهان باقی بماند و به درستی فعالیت کند. کشیدن دندان با عواقب بسیاری همراه است که میتوان به تحلیل لثه و به هم ریختن فرم فک و دهان اشاره کرد.

برای عصب کشی باید به دفعات به دندانپزشک مراجعه کرد؟!

در اکثر موارد عصب کشی طی یک جلسه انجام میشود و تنها در 10 درصد موارد، عصب کشی به بیش از 2 جلسه نیاز پیدا میکند.

 

در مقاله های آینده به مسائل عصب کشی (درمان ریشه) دیگر نیز میپردازیم که نیاز به روشنگری بیشتری دارند.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *