تیتانیوم دی اکسید

سال گذشته بود که برای اولین بار مطالبی در مورد سرطان زا بودن انواع خاصی از خمیردندان های سفید کننده منتشر شد. سایت هایی مثل یورو نیوز و سایر سایت های ایرانی نیز به سرعت این اخبار را پوشش دادند. هر سایت کوشید تا با ساختن تیتر های بسیار جالب و جذاب، سعی در باز تولید این خبر کند. اما واقعا چه چیزی باعث شده بود تا سرطان زا بودن بعضی خمیردندان ها یکباره در رسانه ها کشف شود. آیا واقعا باید از خمیردندان های سفید کننده حاوی تیتانیوم دی اکسید استفاده نکرد ؟ با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را مطالعه کنید.

تیتانیوم دی اکسید

تیتانیوم دی اکسید

در اخباری که در مورد سرطان زا بودن خمیردندان ها منتشر شد، تیتانیوم دی اکسید به عنوان ماده سرطان زا در این خمیر دندان ها معرفی شد. تیتانیوم دی اکسید در صنعت کاربرد فراوان دارد اما در برخی وسایل بهداشتی آرایشی مانند خمیردندان ها و ضد آفتاب ها نیز یافت میشود. در خمیردندان ها نیز برای سفید کردن رنگ دندان ها از تیتانیوم دی اکسید استفاده شده. در حقیقت از آنجا که بعضی از افراد مثل کودکان، خمیردندان ها را می بلعند و یا به طور کلی تماس خمیردندان های حاوی تیتانیوم دی اکسید با بافت لثه ها باعث نگرانی بیشتر افراد در مورد خمیردندان های سفید کننده شد.

اداره تحقیقات مواد سرطان زا (IARC) تیتانیوم دی اکسید را در دسته ” موادی که میتوانند سرطان زا باشند” معرفی کرده است. این یعنی مصرف این گروه مواد، باید به ندرت صورت پذیرد. طی تحقیقاتی که در فرانسه انجام شد، مشخص شد که دو سوم خمیردندان ها حاوی این ماده بوده اند.

آیا باید استفاده از خمیردندان های سفید کننده را متوقف کرد ؟

خیر، بسیاری از خمیردندان های سفید کننده از این ماده استفاده نمی کنند و شما باید مواد تشکیل دهنده خمیردندان را به دقت مطالعه کنید. همچنین سرطان زا بودن این خمیردندان ها به طور قطع تایید نشده اما از آنجا که تیتانیوم دی اکسید نقش مهمی در بدن انسان ایفا نمیکند و ما به آن نیازی نداریم، توصیه شده تا استفاده از خمیردندان هایی که از این ماده استفاده میکنند را متوقف کنیم.

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *