دلایل درد ناگهانی

افراد زیادی درد ناگهانی دندان، لثه و فک را تجربه میکنند. اما گاهی چند دندان یا حتی تمام دندان های یک ردیف به ناگهان، شروع به تیر کشیدن ( درد گرفتن ) میکنند. محتمل ترین دلیل ایجاد چنین درد هایی، حساس شدن دندان ها و ایجاد ترک در سطح دندان است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند باعث ایجاد ناراحتی های این چنینی در دندان ها شوند. در این مقاله به دلایل درد ناگهانی دندان ها میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

درد دندان ناشی از گرما و سرمای ناگهانی

در مقاله های مختلفی به مبحث حساس شدن دندان ها پرداخته ایم. به طور کلی عدم رعایت بهداشت دهان و یا زیاده روی در آن میتواند به مینای دندان آسیب وارد کند. هنگامی که مینای دندان تضعیف شود، اعصاب داخل دندان بسیار حساس تر از گذشته میشوند. با نوشیدن، نوشیدنی های گرم و سرد، دندان به این خوراکی ها واکنش نشان میدهد. ( درد میگیرد). اگر شما نیز به چنین درد هایی دچار شده اید باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. امروزه راه های درمانی مختلفی برای کاهش و یا حتی درمان حساسیت دندان وجود دارد.

تحلیل رفتن لثه از دلایل درد ناگهانی دندان هاست

دلایل درد ناگهانی

 

بله، تحلیل لثه از جمله نا شناخته ترین و ترسناک ترین عوارض دهان است. با افزایش سن و از دست رفتن دندان ها، لثه ها در معرض تحلیل رفتن قرار میگیرند. با تحلیل رفتن لثه ها و عقب نشینی آن ها، اعصاب دهان نسبت به قبل حساس تر میشوند و مشکلات مختلفی را به وجود می آورند.

خراب شدن دندان از معمول ترین دلایل درد ناگهانی دندان است

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان، نقاط مختلف دندان شروع به پوسیده شدن میکنند. تا وقتی که این پوسیدگی عمیق نشود و به نزدیکی اعصاب نرسد، اکثرا متوجه آن نمیشویم. برای جلوگیری از این عارضه، باید در فواصل مشخص  مثلا هر 6 یا 4 ماه یکبار جهت معاینه کلیه دندان ها و دهان، به دندانپزشک مراجعه کنیم.

بیماری های لثه

بیماریه های مختلف لثه میتوانند ردیف های دندانی را تحت تاثیر قرار دهند و باعث احساس درد در یک یا چند دندان شوند.

ترک خوردن دندان

گاهی ترک های سطح دندان به راحتی دیده نمیشوند و فرد اصلا متوجه آن ها نمیشود. این ترک ها میتوانند باعث احساس درد در دندان شوند.

عفونت سینوس ها

عفونت سینوس ها از جمله دلایل درد ناگهانی دندان هاست که اصلا به سلامت دندان مربوط نمیشود. عفونت سینوس ها باعث تحریک اعصاب دهان میشود. در نهایت فرد با درد در ناحیه دهان و دندان هایش مواجه میشود.

دندان قروچه

دندان قروچه از جمله بیماری هاییست که افراد همچنان آن را جدی نمیگیرند و این بیماری همچنان مشکلات مختلفی را پدید می آورد. دندان قروچه مینای دندان ها را می سایید و دندان ها را تضعیف میکند. در نتیجه دندان ها حساس شده و باعث ایجاد ناراحتی میشوند.

اعمال دندانپزشکی

مسائلی مانند سفید کردن دندان ها و غیره میتوانند دندان ها را تضعیف کنند و باعث حساسیت دندان شوند. قبل از هر عملی باید با دندانپزشکتان مشورت کنید. همچنین اعمال دندانپزشکی مانند پر کردن، کشیدن دندان و … میتواند باعث درد کوتاه مدت شوند.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *