رنگ مایل به زرد

همیشه گفته ایم که عدم مراقبت صحیح از دندان ها باعث کدر شدن و زرد شدن دندان ها و در نهایت پوسیدگی آن ها میشود. اما گاهی اوقات افراد توقع دارند دندان هایی کاملا به رنگ سفید داشته باشند و میکوشیند تا با خمیردندان های سفید کننده قوی و پودر های مخصوص به این رنگ دست پیدا کنند. در این مقاله به رنگ مایل به زرد دندان ها میپردازیم که در برخی افراد به صورت طبیعی و بدون آنکه حاصل عدم رعایت بهداشت دهان باشد، دندان ها به این رنگ در آمده اند.

رنگ مایل به زرد

آیا رنگ دندان ها شما به ناگهان زرد شده است ؟ آیا یک یا دو سال پیش دندان هایی به مراتب سفید تر داشتید ؟ پیشنهاد ما رجوع به عکس های دسته جمعی و دقت به لبخندتان است. گاهی افراد دچار وسواس میشوند و فکر میکنند که دندان هایشان چند سال قبل به رنگ کاغذ بوده و سفید ترین دندان ها را در بین دوستان و آشنایانشان داشته اند. این افراد با تکیه بر وسواسشان شدیدا به دنبال راه های سفید کردن دندان هایشان میگردند. در نتیجه به سراغ ساینده ترین و سفید کننده ترین خمیردندان ها میروند به خشن ترین شکل ممکن مسواک میزنند تا به رنگ “اصلی” دندان هایشان برسند.

قبلا به دفعات گفته ایم که مسواک زدن با فشار و سرعت بیش از حد باعث آسیب دیدن مینای دندان میشود و میتواند هدف مسواک زدن را به طور کامل نابود کند

ژنتیک

رنگ مایل به زرد

وراثت نقش بسیار بسیار مهمی در سلامت و شکل دندان ها بر عهده دارد. افرادی با کمترین سطح بهداشت دهان همیشه دندان هایی سفید و سالم دارند و افراد دیگر با کمی غفلت دچار پوسیدگی دندان میشوند. گاهی ژنتیک فرد به گونه ایست که منجر به زرد شدن دندان ها میشود. توصیه میشود در هنگام مراجعه به دندانپزشک از او مشورت بخواهید تا دندانپزشک به درستی شما را راهنمایی کند.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *