مزیت بریج

بریج شاید یکی از کمتر شناخته شده ترین اعمال زیبایی باشد. اکثر افرادی که به دندانپزشک مراجعه میکنند با ایملپنت ، روکش و دندان های مصنوعی آشنا هستند. اما درصد بسیاری از بریج ها، اطلاعات کاملی ندارند و مطالب مهم در مورد بریج را نمیدانند. در این مقاله میکوشیم بریج را یکبار به صورت مختصر معرفی کنیم و به چند مزیت بریج در مقابل دیگر روش های زیبایی مثل ایملپنت بپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

بریج چیست ؟

قبلا در مقاله ای جداگانه به معرفی مختصر بریج پرداخته ایم اما برای حفظ ساختار مقاله در اینجا هم بریج را معرفی میکنیم. بریج در انگلیسی به معنی “پل” است.  دانستن این معنی در شناخت بریج بسیار به ما کمک میکند. در روش کلاسیک، بریج ها مانند پلی بر روی دو دندان پایه نصب میشوند. این پل فاصله خالی بین دو دندان را پر میکند. برای درک بهتر مطلب به تصویر زیر دقت کنید.

 

مزیت بریج

مزیت بریج در مقابل دیگر روش های زیبایی

  • بریج ها در مقایسه با ایملپنت ها بسیار مقرون به صرفه تر هستند و برای طیف وسیعی از افراد گزینه مناسب تری هستند.
  • بر خلاف ایملپنت، بریج نیازی به پیوند استخوان ندارد، چرا که با ساختار فک به اندازه ایملپنت درگیر نیست.
  • در مقایسه با ایملپنت بریج را میتوان در مدت کوتاه تری آماده و نصب کرد.
  • در مقایسه با دندان های مصنوعی بریج ها در دهان جا به جا نمیشوند و مشکلات کمتری برای فرد به وجود می آورند.
  • یک مزیت بریج بر دندان مصنوعی طول عمر آن است. به طور معمول طول عمر بریج ها در حدود 15 سال است.

 

به طور کلی

اگر بخواهیم به کلیت ماجرا نگاه کنیم، بریج های کلاسیک از آن جهت که دندانپزشک باید دندان های سلام مجاور را بتراشد و تغییر شکل دهد بسیار محبوب نیستند و انواع جدیدتر آن نیز گاها باعث ایجاد فشار بر دندان های مجاور میشوند. در این بین بریج هایی که پایه ایملنت دارند شاید قابل توجیه تر باشند. اما نباید از یاد ببریم که بریج ها در مقایسه با دندان های مصنوعی میتوانند بسیار بهتر باشند اما در مقایسه با ایملپنت ها همچنان رقابت سختی در پیش دارند.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *