بیمارانی که دچار بیماری دیابت می باشند،کاشت ایمپلنت باید با احتیاط انجام شود اما بیمارانی که دچار بیماری دیابت می باشند،اگر دیابت آن ها کنترل شده باشد،درصد موفقیت در انجام کاشت ایمپلنت دندان با افراد سالم یکسان است.آمار نشان می‌دهد که  نرخ شکست روش کاشت ایمپلنت دندان در بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده بسیار بالا می باشد. علت اصلی پس زدن ایمپلنت در بیماران دیابتی نوع ۱ و نوع ۲ طولانی شدن دوره بهبود زخم بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت است. بیماران دیابتی بیشتر در معرض عفونت قرار دارند و چون عفونت لثه ها یکی از عوارض بیماری دیابت باشد؛ خطر شکست در کاشت ایمپلنت افزایش پیدا می کند.و لازم به ذکر است جراحی کاشت ایمپلنت دندان طبق آخرین آمار در هشتاد درصد از بیمارانی که دیابت آنها کنترل شده اند،موفقیت آمیز بوده اند.

کاشت ایمپلنت دندانی All on 4 برای بیماران دیابتی

ایمپلنت All on 4 یکی از روش های دیگر می باشد که برای کاشت ایمپلنت در قوس کامل فک بالا و پایین است که فقط از چهار پایه ایمپلنت برای حمایت از پروتز دندان مصنوعی بدون نیاز به پیوند استخوان استفاده می کند. درصورتی که بیمار دیابتی بخواهد از روش ایمپلنت All on 4 استفاده کند؛ چون نیازی به پیوند استخوان در این روش نیست و کمترین آسیب به استخوان فک وارد می شود می تواند گزینه ایده‌آلی محسوب شود.

کاشت مینی ایمپلنت برای بیماران دیابتی

در صورتی که یک دندان خود را از دست داده باشید؛ بهترین روش برای جایگزین کردن آن مینی ایمپلنت دندان است. اما معمولاً ایمپلنت بیماران دیابتی به این روش توصیه نمی شود چون احتمال بروز عفونت بعد از کاشت مینی ایمپلنت های دندانی در لثه بیشتر از ایمپلنت های استاندارد می باشد.

کاشت ایمپلنت استاندارد برای بیماران دیابتی

کاشت ایمپلنت استاندارد برای یک یا چند دندان از دست رفته با تکنیک هایی مانند بریج بر پایه ایمپلنت می تواند راه حل مناسبی برای دندان هایی که در اثر پوسیدگی یا حوادث دیگر از بین رفته اند؛ باشد. بهتر است بیماران مبتلا به دیابت از ایمپلنت‌های دندانی استاندارد برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته ی خود استفاده کنند.