نکات سفید کردن

سفید تر کردن رنگ دندان ها همیشه از پر طرف دار ترین موضوعات دندانپزشکی بوده است. اما بسیاری از نکات سفید کردن دندان که روزانه در اینترنت مشاهده میکنیم تنها عقاید غلطی هستند که بار ها به اشتراک گذاشته شده اند. در این مقاله کوشیده ایم تا برخی از این عقاید غلط را با ذکر دلیل رد کنیم و در مقابل، نکات موثر روشن کردن رنگ دندان ها را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

عقاید غلط

نکات سفید کردن

خمیر دندان های سفید کننده موثرند !!

بله، از جمله عادات و عقاید غلط در مورد سفید تر کردن مینای دندان، استفاده از خمیر دندان های سفید کننده است. قبلا به سفید کنندگی خمیردندان های زغالی و خمیر دندان های سفید کننده پرداختیم. اما نکته ای که باید بدانید این است: مواد سفید کننده باید فرصت سفید سازی مینا دندان را داشته باشند. اما افراد تنها پس از چند دقیقه دهان خود را به طور کامل آبکشی میکنند. در نتیجه مواد سفید کننده، شسته میشوند و کوچکترین اثری ندارند. یادمان باشد که برخی خمیردندان های سفید کننده صرفا حاوی رنگ آبی هستند و اثر بخشی فوری دارند که در حقیقت برای مدت کوتاهی دندان های شما را سفید تر میکنند. در مقابل خمیر دندان هایی که واقعا حاوی مواد سفید کننده هستند باید برای مدت بیشتری رو دندان ها باقی بمانند.

روغن نارگیل، لیمو، توت فرنگی و … دندان هارا سفید تر میکنند.

آثار سفید کنندگی موادی مثل روغن نارگیل، هیچ گاه ثابت نشده اند. در مقابل استفاده از لیمو و سایر مواد اسیدی برای سفید کردن دندان ها، شاید در ابتدا اثر بخش باشد اما در بلند مدت اینطور نیست. مواد اسیدی این میوه ها، روی سطح دندان قرار میگیرند و به دندان آسیب میزنند. مصرف بلند مدت این میوه ها و قرار دادن آن ها بر روی دندان نتیجه بدی برای دندان ها به بار خواهد آورد.

جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

تقریبا برای درمان هر بیماری در خانه، سایت ها و وبلاگ های مختلفی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را توصیه میکنند. استفاده از جوش شیرین برای سفید تر کردن دندان ها میتواند باکتری های دهان را تحت تاثیر قرار دهد و در بلند مدت مشکلات بهداشتی برای دهان درست کند. هیدروژن پراکسید نیز میتواند برای لثه ها آسیب زا باشد.

حقایق

  • دارو ها و درمان های خانگی به هیچ عنوان اثر بخشی درمان های حرفه ای را ندارند و در موارد بسیاری، باعث آسیب رساندن به لثه و دندان میشوند.
  • دیگر از اشعه UV برای سفید کردن دندان ها استفاده نمیشود. اشعه UV آسیب زاست.
  • در موارد بسیاری کودکان نمیتوانند از خدمات سفید کردن دندان ها استفاده کنند. چرا که عمل سفید کردن دندان ممکن است رشد دندان و فکشان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

نکات سفید کردن دندان ها به همین موارد خلاصه نمیشود. با رعایت بهداشت دهان از سنین ابتدایی میتوانید دندان های سفید و سالمی داشته باشید. یادتان باشد دو بار استفاده از مسواک و یک بار استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامتی دندان هایتان ضروری است. از طلایی ترین نکات سفید کردن مراجعه به دندانپزشک است که با استفاده از درمان های حرفه ای (نظیر بلیچینگ)و هزینه مناسب میتوانید لبخندی زیبا تر داشته باشید.

 

از کانال آپارات ما بازدید کنید.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *