در دهان شویه

قبلا نکات مختلفی را در مورد نگهداری از دندان های مصنوعی گفته ایم. یکی از نکات مهم در نگهداری از دندان های مصنوعی، قرار دادن آن ها در ظرف آب قبل از خواب است. چرا که با اینکار رطوبت دندان های مصنوعی حفظ میشود و از خشک شدن و ضعیف شدن آن ها جلوگیری میشود. همچنین با جلوگیری از انباشته شدن تکه های غذا در پشت دندان مصنوعی باعث جلوگیری از بیماری های لثه و حفظ بهداشت دهان نیز میشویم. اما گاهی افرادی که به دنبال انجام هر چه بهتر کار ها هستند به دنبال انداختن دندان های مصنوعیشان در دهان شویه میروند. آیا دهانشویه محلول مناسبی برای نگهداری از دندان های مصنوعیست ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را از دست ندهید.

قرار دادن دندان مصنوعی در دهان شویه

در دهان شویه

به طور کلی قرار دادن دندان مصنوعی در جریان هوا باعث ضعیف شدن آن میشود. پس توصیه میشود تا آن را در مایع یا محلولی نگهداری کرد. این مایع یا محلول در اکثر موارد آب است. اما گاهی دندانپزشکان و تولید کنندگان دندان های مصنوعی انواع محلول های دیگر را برای پاکسازی دندان های مصنوعی تولیده شده توسط خودشان، پیشنهاد میدهند. از جمله این محلول ها میتوان به هیدروژن پراکسید، سرکه سفید، آب نمک، محلول های مخصوص دندان مصنوعی و دهان شویه اشاره کرد. هر محلول دیگری به جز آب که برای نگهداری از دندان مصنوعی استفاده شود نباید مستقیما در داخل دهان قرار بگیرد. به این معنی که پس از خارج کردن دندان مصنوعی از آن محلول باید دندان مصنوعی را به خوبی آب کشی کرد.

طریقه مصرف دهان شویه برای نگهداری دندان مصنوعی

چنانچه قصد نگهداری دندان های مصنوعیتان در دهان شویه را دارید باید ابتدا با سازنده آن مشورت کنید و دستور العمل های آن را به خوبی بخوانید. اما به طور معمول مخلوط کردن مقدار مساوی دهانشویه با آب میتواند محلول مناسبی برای تمیز کردن دندان های مصنوعی باشد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

  • […] دندان مصنوعی از سریعترین درمان ها برای برگرداندن زیبایی از دست رفتن به دهانی است که به تازگی یک یا چند دندانش کشیده شده باشند. هزینه به نسبت پایین و به کارگیری آسان و بدون نیاز به جراحی دندان های مصنوعی را به یکی از بهترین درمان ها در نظر افراد تبدیل کرده است. صرف نظر از نکات منفی دندان مصنوعی ما در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم که آیا میتوان دندان های مصنوعی همرنگ با رنگ طبیعی دندان هایمان داشته باشیم ؟ گاهی دیده ایم که افرادی که به تازگی دندان مصنوعی سفارش داده اند رنگ های بسیار سفید انتخاب کرده اند و به نتیجه دلخواهشان نرسیده اند. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *