ایمپلنت بهتر

دندان مصنوعی، بریج و … همگی از از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. اما ایملپنت ها امروزه به عنوان محبوب ترین گزینه شناخته میشوند. اما متاسفانه هر کس قادر به کاشت ایملپنت نیست و دهان شخص باید ظرفیت کاشت ایمپلنت را داشته باشد. به طور کلی برای کاشت ایمپلنت، استخوان فک باید استحکام کافی را داشته باشد. در این مقاله پیش نیاز های داشتن ایمپلنت بهتر را برای شما شرح میدهیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را از دست ندهید.

 

استحکام استخوان فک برای ایمپلنت بهتر

ایمپلنت بهتر

پس از آنکه دندانی را از دست میدهیم استخوان فک در آن ناحیه شروع به ضعیف تر شدن میکند. اگر به دنبال تقویت استخوان فک در آن ناحیه نباشیم و دندان از دست رفته را جایگزین نکنیم دیر یا زود فکمان استحکام اولیه اش را از دست میدهد و نمیتوانیم در فک ایمپلنت بکاریم. در چنین شرایطی پیوند استخوان پیشنهاد میشود تا بتوان به کیفیت اصلی استخوان فک دست پیدا کرد.

داشتن لثه های سالم برای ایمپلنت بهتر

داشتن لثه های سالم از الزامات کاشت ایمپلنت است. همانطور که لثه از ریشه دندان مراقبت میکند و جلوی تهاجم باکتری ها به ریشه دندان ها را میگیرد. برای ایمپلنت ها نیز نقش بسیار نزدیکی ایفا میکند. در صورتی که لثه های سالمی نداشته باشیم پس از ایملپنت در معرض انواع عفونت ها و … قرار خواهیم گرفت.

دوری از سیگار برای ایمپلنت بهتر

به طور کلی تنباکو درصد عدم موفقیت در کاشت ایملپنت را افزایش میدهد. اگر سیگاری هستید و یا از انواع تنباکو مصرف میکنید بهتر است دندانپزشک را در جریان قرار دهید.

رعایت بهداشت دهان برای ایمپلنت بهتر

رعایت بهداشت دندان برای داشتن دندان هایی سالم ضروری است. دو یا سه بار مسواک زدن در روز و یکبار نخ دندان کشیدن برای داشتن لبخندی زیباتر بسیار ضروری است. اما جالب است بدانید که رعایت بهداشت دهان با طول عمر ایملپنت های نیز رابطه دارد. هر چه که بهداشت دهان در وضعیت بهتری قرار داشته باشد ایملپنت نیز عمر طولانی تری خواهد داشت.

بیماری های مزمن

بیماری هایی نظیر دیابت مشکلات متعددی بر سر راه درمان ایملپنت به وجود می آورند. لازم است تا سوابق بیماری ها و دارو هایی که مصرف میکنید را به طور کامل در اختیاز دندانپزشک و هر پزشک دیگری که در جریان درمان شماست، قرار دهید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *