سلامت قلب

سلامت قلب برای هر انسانی بسیار حائز اهمیت است. به دفعات این جمله را تکرار کرده ایم که : سلامت دهان شما، ناشی از سلامت کلی بدن شما است. افرادی که به سلامت کلی بدنشان اهمیت میدهند، دهانی سالم تیر نیز دارند. قبلا در ارتباط با بیماری لثه و قلب صحبت کرده بودیم اما امروز قصد داریم به رابطه بهداشت دهان و سلامت قلب بپردازیم.

 

یافته های جدید

طی یک پژوهش علمی که توسط محققان آمریکایی انجام شد. مشخص شد که عدم استفاده از نخ دندان و مسواک میتواند بر روی عروق اثر منفی بگذارد و آن هارا سفت تر کند.

تکه های غذا که در میان دندان ها و لثه گیر کرده اند. پس از گذشت چند دقیقه خوراک باکتری هایی میشوند که به طور معمولی در محیط دهان وجود دارند. در نهایت این باکتری ها، پسماند اسیدی را تولید میکنند که برای سلامت دندان ها و لثه، مضر است. سیستم ایمنی بدن به این اسید ها واکنش نشان میدهد و باعث تورم لثه میشود. مواد سمی موجود در دهان شما به سرعت از طریق رگ های خونی جذب میشوند و در سایر نقاط بدن شما به جریان می افتند. تا زمانی که تورم لثه ها از بین نرود، این چرخه به کار خود ادامه میدهد. در نهایت چنین چرخه ای میتواند برای سلامت قلب و سلامتی کلی بدن مخاطره آمیز باشد.

 

تاثیر مسواک و نخ دندان بر سلامت قلب

 

استفاده از نخ دندان، باکتری هایی که در تماس با لثه هستند را جمع آوری میکند و تکه های مانده غذا را از میان دندان ها بیرون می کشد. به کارگیری مسواک ها حداقل دو مرتبه در روز به حفظ پاکیزگی دهان کمک بسیار چشم گیری میکنند. در نتیجه غذای کمتری برای باکتری های سطح دهان در دسترس خواهد بود و آن ها نیز پسماند های کمتری تولید میکنند. در آخر حفظ پاکیزگی دهان از تورم لثه جلوگیری میکند و هیچ ماده سمی از طریق رگ ها به نقاط دیگر بدن وارد نمیشود و سلامت قلب حفظ میشود.

 

در وب سایت ما مطالب بسیاری از، انتخاب مسواک و نخ دندان مناسب تا نگهداری از آن ها منتشر شده است. خواندن چنین مطالبی به حفظ سلامت دهان کمک میکند. در نتیجه داشتن دهانی سالم، علاوه بر بالابردن اعتماد به نفس و زیبایی، منجر به بهبود سلامت کلی بدن نیز میشود. علاوه بر آن در مواردی مثل حاملگی، باید بیشتر مراقب دندان ها و بهداشت دهان باشیم.

 

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *