خونسردی

بار ها به سرطان دهان و علائم آن اشاره کرده ایم و جدیدا در مورد کیست های فکی نیز مطلبی نوشتیم. اما خواندن این مطالب در کنار افزایش آگاهی مردم، گاهی باعث ایجاد تنش و اضطراب در افراد مختلف میشوند. خونسردی در مواجه با بیماری های مختلف مهمترین اصل است. باید روحیه و خونسردی خودتان را حفظ کنید و به پزشکان اعتماد کنید.

خونسردی خودتان را حفظ کنید و از سرزنش کردن خود یا دیگران به شدت پرهیز کنید

بله، در صورت مواجه شدن با بیماریی هایی مثل سرطان و کیست های دهانی و … فرد به سرعت به عادت غذایی و سبک زندگیش مشکوک میشود. گاه خودش یا دیگران را برای چنین بیماری ای سرزنش میکند. هر اتفاقی ام که رخ داده باشد، با متشنج کردن جو، تنها پیامد های منفی دیگری را متوجه خود و اطرافیانمان میکنیم. باید با حفظ خونسردی و ملایمت با موضوع رفتار کرد.

در صورت یافتن زخم ها و قسمت های برآمده در دهان چه کار کنیم؟

آرام باشید، هر زخم و برآمدگی ای نمیتواند سرطان و … باشد، در مواقع بسیاری این  برآمدگی ها و زخم ها بسیار ساده هستند و هیچ خطری ندارند. اما به هر جهت باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. اگر متوجه مشکلی در دهانتان شدید، به یک جراح و یا دکتر دندانپزشک مراجعه کنید و معاینه شوید. برای قسمت های دیگر بدن نیز به همین ترتیب باید به پزشکان مربوط به آن ها، مراجعه کنید. ممکن است پزشک آزمایشاتی را برای شما تجویز کند که در روند این آزمایش های نیز باید آرام و خونسرد باشید. استرس و اضطراب در این شرایط میتواند منجر به پرخاشگری شود و شرایط را بسیار سخت تر و سخت تر کند.

چگونه از سرطان و بیماری های خطرناک جلوگیری کنیم؟

خونسردی

سبک زندگی سالم، جواب سوال شماست. فست فود و غذا های آماده، هوای ناسالم، مشروبات الکلی، دخانیات را از زندگیتان حذف کنید و ورزش و خوراکی های سالم را جایگزین آن ها کنید. آب بسیار بنوشید و هر 4 یا 6 ماه یکبار به پزشک و دندانپزشک مراجعه کنید تا به طور کامل معاینه شوید. در انتها با رعایت کردن تمام جنبه های یک زندگی سالم احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک بسیار کاهش می یابد اما هیچگاه به صفر نمیرسد. همیشه در جهت بهتر کردن شرایطتان تلاش کنید و امید خودتان را از دست ندهید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *