خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟

خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟


خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟

لکه های روی دندان ممکن عوامل مختلفی داشته باشد به طبع خمیر دندان مناسب برای هر نوع لکه متفاوت است . برای اطمینان از نوع رنگ و لکه های ایجاد شده قبل از استفاده از خمیر دندان های سفید کننده ،بهتر است که به دندانپزشک مراجعه کنید. در مقاله زیر سعی شده است به شرح چند نوع از لکه ها و خمیر دندان مناسب برای آنها بپردازیم .

خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟
خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟

خمیر دندان مناسب لکه های زرد دندان

دو عامل برای زرد شدن دندان ها وجود دارد. در برخی موارد که تغییر رنگ دندان ها از زرد به سیاه متمایل است، به دلیل مصرف موادغذایی و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه یا سیگار بروز می کند.
اما در برخی افراد مینای دندان به طور طبیعی تیره تر از حد معمول است.

 عامل زردی دندان ها مصرف موادغذایی رنگی است

میتوان از خمیردندان های سفیدکننده استفاده کرد. امامراقب  باشد که استفاده ی نادرست از آنها خطرساز است .اغلب مردم در مصرف این خمیر دندان ها افراط می کنند که سبب ساییدگی و تخریب مینای دندان و یا مشکلاتی مانند عقب رفتگی لثه ها می شود.
برای پیشگیری از بروز این مشکلات لازم است که در کنار خمیردندان های سفیدکننده یک خمیردندان معمولی نیز استفاده گردد و مسواک نرم انتخاب شود .

 مینای دندان به طور طبیعی تیره تر است

استفاده از خمیردندان های سفیدکننده بی تاثیر است و رنگ دندان ها را تغییر نمی دهند . بهتر این است که  به دندانپزشک مراجعه شود  تا راه حل مناسب شرایط شما را معرفی کند.
اگر دندان آسیب دیده باشد ، یعنی دچار عفونت یا زردی و غیره شده است، قبل از انتخاب خمیردندان حتما با دندانپزشک مشورت کنید تا خمیردندان مناسب را به شما معرفی کند
دندان های حساس؛ حواستان به شاخص RDA خمیردندان باشد

خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟
خمیر دندان مناسب دندان شما چیست ؟

خمیر دندان مناسب دندان های حساس

بعضی از افراد هنگام استفاده از نوشیدنی های گرم ، مواد غذایی داغ دچار حساسیت دندانی می شوند.
برای دندان های حساس باید به شاخص سایش (Relative Dentin Abrasivity ) که به آن شاخص RDA می گوینددر بین محصولات موجود ، توجه کرد . که بهترین مقدار آن برای دندان های حساس بین 40 تا 60 می باشد .

لازم است که حداقل یک ماه از این خمیر دندان استفاده کرد تا تاثیر مطلوب آن مشاهده گردد . و توصیه می شود که حتما از مسواک های نرم استفاده گردد .

از این ترکیبات دوری کنید

مواد رنگی، نگهدارنده ها  و مواد معطری که در ساخت خمیردندان استفاده می شوند، آلرژی زا بوده و احتمال بروز التهاب را بالا می برند . البته این اثرات جانبی در اثر استفاده بیش از اندازه مصرف کنندگان بروز می کند. به عنوان مثال می توان به «سدیم لوریل سولفات » اشاره کرد که باعث تحریک مخاط دهان می گردد . همچنین  تری کلوزان به ایجاد احساس سوزش دهان مشکوک است.البته نام این ترکیبات روی خمیردندان قید نمی شود و بهتر است نظر یک متخصص را در این خصوص جویا شوید.

خمیر دندان مناسب برای لثه های ملتهب

برخی از افراد که به  مشکل عفونت دهانی مانند ژنژیویت یا التهاب لثه دچار هستندلازم است از خمیردندان های حاوی مواد ضدعفونی کننده مانند کلرهگزیدین یا هگزتیدین استفاده کنند  تا تاثیر روش هایی مانند حذف پلاک های باکتریایی بیشتر شود. این نوع خمیردندان ها برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال موجود است.  نباید بیش تر از ده روز از این خمیر دندان ها استفاده کرد و به همراه یک خمیر دندان دیگر استفاده شود .

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *