عصب کشی دندان ، یکی از رایج ترین فرایندهای درمان عصب بین کودکان است. وقتی پوسیدگی دندان شیری به حدی عمیق شود که به عصب برسد، کودک نیاز به عصب‌کشی پیدا می کند. در این فرایند قسمت آسیب دیده عصب را خارج می کنند و روی سطح باقی مانده را با مواد دارویی دیگر پر می کنند.

هدف از عصب کشی دندان شیری کودک

هدف از عصب‌کشی دندان کودکان این است که یکپارچگی و سلامت دندان کودک را حفظ کنیم و همچنین بافت لثه کناری آن دندان را سالم نگه داریم. برای جلوگیری از عفونت دندان کودک و اطمینان از سلامت دندان های اصلی او، این کار بسیار حیاتی است.بعد از اینکه دندان بچه را عصب‌کشی کردیم، بهترین و ماندگارترین ماده ترمیمی که می توانیم روی آن قرار دهیم، تاج است.

به خارج کردن حفره پالپ ملتهب از دندان کودک (به کمک جراحی)، پالپوتومی می گوییم. این التهاب پالپ، معمولا به خاطر پوسیدگی، خرابی یا آسیب دندان اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری یا درمان آبسه دندان یا عفونت دندان، باید باکتری ها را از حفره پالپ خارج کنیم ؛ به این کار «عصب‌کشی دندان کودکان» می گویند. از آنجایی که دندان کودکان به محکمی دندان بزرگ تر ها نیست و عصب دندان آن ها به بیرون دهان نزدیک تر است، کودکان نسبت به درد دندان حساس ترند و بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند.

آیا عصب کشی دندان شیری لازم است؟

عفونت داخل دندان (و بخصوص داخل عصب) اگر زود برطرف نشود، می تواند آسیب هایی دائمی ایجاد کند. اگر فرزندتان هریک از علائم زیر را دارا بود، او را به دندانپزشکی ببرید.

حتی برای کودکان کم سن‌وسالی که هنوز دندان های شیری دارند هم عصب‌کشی واجب است؛ مگر اینکه دندانش لق شده باشد و بدانید به‌زودی می‌افتد. اگر پالپ دندان کودک خراب شده باشد و به آن رسیدگی نکنید، هنگام درآمدن دندان اصلی برایش مشکلاتی به وجود می آید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *