چرا دو دقیقه

پلاک دندان باکتری های بسیار مقاومی هستند که اگر نظافت دندان را به خوبی رعایت نکنیم بر روی سطح دندان باقی میمانند و باعث پوسیدگی دندان میشوند. موثر ترین ابزاری که برای مبارزه با پلاک و بیماری های دهان در دست داریم اول مسواک و سپس نخ دندان است. این دو مکمل همدیگر هستند و وظایف یکدیگر را هم پوشانی نمیکنند. به این معنی که شما نمیتوانید به خوبی مسواک بزنید و نخ دندان نکشید. هر دو باید با یکدیگر همراه باشند. از طرف دیگر مسواک زدن بدون خمیردندان نیز همچنان پر فایده است و در صورتی که خمیردندان ندارید نباید مسواک زدن را متوقف کنید. حتما به یاد داشته باشید که حتی یک شب مسواک نزدن میتواند باعث پوسیدگی دندان شود. در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم که چرا دو دقیقه برای مسواک زدن بهترین زمان است. آیا میتوان زمان بیشتری برای مسواک زدن اختصاص داد ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

چرا دو دقیقه

دو دقیقه یکی از طلایی ترین زمان ها در بهداشت دهان و دندان است. تقریبا به همین میزان زمان نیز برای نخ دندان کشیدن نیاز داریم. اما چرا دو دقیقه ؟ آیا اتفاق خاصی می افتد ؟ در حقیقت برای حاصل شدن بهترین نتیجه از مسواک زدن باید با فشار و سرعت ملایم و صد البته با استفاده از حرکات و تکنیک های صحیح مسواک را بر روی دندان ها حرکت دهیم. سرعت و فشار بیشتر بر مسواک باعث فرسایش دندان و ساییده شدن لثه میشود پس باید با سرعت معقولی به مسواک زدن ادامه داد. بستگی به تکنیک انتخابی، مسواک زدن کامل ممکن است بین 1 تا 3 دقیقه به طول بیانجامد که دو دقیقه زمان متوسط مسواک زدن صحیح در نظر گرفته شده. در حقیقت اتفاق خاصی در این دو دقیقه رخ نمیدهد و نیت از دو دقیقه، صحیح و کامل مسواک زدن است.

چرا دو دقیقه

چرا دو دقیقه ؟ چون دو دقیقه میانگین زمانی است که برای مسواک زدن به طور متوسط صرف میشود. اگر مسواک زدن شما بیش از این به طول میانجامد چنانچه به خاطر وسواس نباشد باعث مشکل خاصی نمیشود. اما چنانچه فرد عادت کرده که مسواک را مثلا برای ده بار بر روی هر دندان بکشد، این عادت باعث فرسایش دندان ها میشود و باید کنار گذاشته شود. تایمر اکثر مسواک های برقی نیز بر روی 2 دقیقه تنظیم شده که دقیقا به خاطر یادآوری کردن زمان مناسب مسواک زدن است.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *