چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد

تغذیه مناسب برای سلامتی شما و دندانهایتان بسیار اهمیت دارد. ا ین مقاله را دنبال کنید تا از دندانهایتان محافظت کنید

خوردن انواع غذاهای سالم می تواند به شما کمک کند که مواد مغذی مورد نیاز برای ارتقاء سلامتی دهان و دندانهایتان  را دریافت کنید

برخی از این مواد مفید عبارتند از:

 

چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد؟
چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد

ترکیب چربی های سالم

چربی های سالم جزء مهمی از رژیم ضد التهابی است که سلامت دهان و دندان هایتان را ارتقا می بخشد. و توصیه می کند که چربی های قلب سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. تاکید بر اهمیت این نوع از اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی شما است. اگر مطمئن نیستید که چگونه از چربی های سالم را در رژیم غذایی خود مطمئن شوید، با دندانپزشک خود یا متخصص تغذیه مشورت کنید.کلسیم کافی دریافت کنید بر طبق یک مطالعه منتشر شده در فوریه 2016 در مجله تغذیه عمومی، افرادی که مقدار روزانه توصیه شده کلسیم را کم می کنند، احتمال ابتلا به بیماری لثه کمتر است. طبق گزارش اداره مکمل های بزرگسالان بسته به سن آنها باید حداقل 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم روزانه دریافت کنند محصولات لبنی، غذاهایی که در کلسیم بالا هستند شامل لوبیا، بادام و سبزیجات برگ می باشد.

 

 

 

چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد؟
چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد

آب بنوشید اگر تشنه هستید

 

 هولین می گوید: “آب ساده برای محافظت از دندان هایتان و همچنین بسیاری از مزایای حمایت کننده سلامت بهتر است. “سایر نوشیدنی هایی که شیرین نشده اند برای دندان ها ایمن هستند، از جمله قهوه و چای نوشیدنی”. اگر از یک نوشیدنی شیرین لذت ببرید، آن را با آب آشامیدنی تعقیب کنید – این یکی از راه های شستشو کردن برخی از قند ها از دندان هایتان است .

استراحت کنید

سعی کنید به طور مداوم غذا یا نوشیدنی نگذارید. دهان و دندان های  شما احتیاج به تجزیه و تحلیل انچه در آن قرار میدهید دارد، توصیه میشود فاصله میان هر وعده غذایی بیشتر از دو ساعت باشد.

 

چیزی که میخورید روی دندان هایتان تاثیر میگذارد؟

 

آدامس بدون قند را بخورید.

سعی کنید آدامس بدون قند بجوید . هولین می گوید: “آدامس بدون قند جویدن پس از غذا یا میان وعده باعث کاهش خطر حفره هامی شود.” این به این دلیل است که جویدن آدامس باعث تحریک بزاق می شود و می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود و افزایش بزاق نیز باعث اضافه شدن کلسیم و فسفات به دهان می شود که مینای دندان را خراب میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *