مشکلات نخ دندان

بار ها و بار ها به اهمیت نخ دندان کشیدن برای سلامت دندان ها اشاره کرده ایم. هر چه که از اهمیت نخ دندان برای حفظ سلامت دندان ها بگوییم، کم گفته ایم، چرا که همچنان عده بسیاری از مردم نقش مهم نخ دندان را درک نکرده اند. توصیه شده است تا قبل از خواب شب از نخ دندان استفاده شود. یکبار استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامت دهان، کفایت میکند. اما اگر کسی بخواهد دو یا سه بار در روز نخ دندان بکشید چه خطراتی او را تهدید میکند ؟ مشکلات نخ دندان برای لثه ها چیست ؟ آیا نخ دندان میتواند برای سلامت دهان شما مخاطره آمیز باشد ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را مطالعه کنید.

چرا استفاده از نخ دندان بسیار اهمیت دارد ؟

توصیه شده که قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید. مسواک شما چه برقی باشد و چه دستی باز هم نمیتواند به درستی بین دندان ها را تمیز کند. برای آزمایش صحت این گفته، پس از مسواک زدن میتوانید نخ دندان بکشید و ببینید که پلاک ( به صورت خمیر چسبنده ) از میان دندان هایتان خارج میشود. اگر این پلاک ها را از میان دندان هایتان پاکسازی نکنید، شب هنگام خوراک باکتری های محیط دهانتان میشوند و باکتری ها از این مواد، اسید هایی را تولید میکنند که به مینای دندان آسیب وارد میکنند. همچنین فراموش نکنید که صبح، بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه مسواک بزنید.

مشکلات نخ دندان در صورت استفاده زیاد از آن چیست ؟

مشکلات نخ دندان

به طور کلی یکبار استفاده از نخ دندان برای پاکسازی پلاک ها توصیه شده است. اما برای مثال دو بار استفاده از نخ دندان حتی میتواند بهتر باشد و به حفظ سلامت دهان کمک بیشتری کند. در حقیقت مشکلات نخ دندان و آسیب هایش تنها به استفاده غلط از آن مربوط میشوند. استفاده چند باره از نخ دندان در روز آسیب زا نیست و نمیتواند به خودی خود مشکلی برای شما به وجود آورد. اما اگر سریع و با فشار زیادی نخ دندان میکشید، نخ دندان نا مناسب استفاده میکنید و به لثه هایتان فشار بیش از حد وارد میکنید، در این صورت میتوانید به لثه هایتان آسیب وارد کنید. در نهایت استفاده بیشتر از چند بار در روز از نخ دندان، نمیتواند به خودی خود آسیب زا باشد. تنها باید نکات نخ دندان کشیدن را رعایت کنید.

استفاده غلط از نخ دندان

اگر به درستی نخ دندان نکشید، در دراز مدت آسیب هایش بیشتر از منفعتش خواهند بود. پس ضروریست در هنگام نخ دندان کشیدن  به خوبی دقت کنید تا از مشکلات نخ دندان و آسیب هایش، اجتناب کنید. سعی کنید تا به درستی از نخ دندان استفاده کنید و موارد زیر را اصطلاح کنید.

  • استفاده از نخ دندان نا مناسب :  چنانچه نخ دندان ضخیمی استفاده کنید که درستی و سهولت در میان دندان هایتان حرکت نکند میتوانید به لثه هایتان آسیب وارد کنید.
  • استفاده از نخ معمولی و هر چیز مشابه با آن به جای نخ دندان : به یاد داشته باشید که برای پاکسازی فاصله بین دندان ها باید تنها از نخ دندان مناسب با وضعیت دندان هایتان استفاده کنید چرا که نخ دندان نا مناسب میتواند به لثه ها آسیب وارد کند.
  • سریع و خشن نخ دندان کشیدن.
  • مطالعه نکردن روش صحیح نخ دندان کشیدن.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *